איתור ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה מבטח את המבוטח מפני אפשרות בה הוא לא יוכל לעבוד בעקבות מצב בריאותי ובמקרה כזה חברת הביטוח תכסה את עלויות הנזק על ידי קצבה חודשית וכדומה. ביטוח זה נרכש במסגרת ביטוח חיים פרטי ולפעמים דווקא במסגרת ביטוח מנהלים.

איך איתור ביטוח אובדן כושר עבודה עובד ומה צריך לדעת כאשר מבצעים אותו? ריכזנו לכם כאן מידע בנושא, על כל שאלה נוספת אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם.

 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח זה מכסה את המבוטח מפני מקרים בהם הוא לא יוכל לתפקד ולהתפרנס כמו שהיה רגיל. כיסוי זה מאפשר לעובד לקבל קצבה במקום משכורת במקרים בהם הוא חולה ונאלץ להיעדר מהעבודה עקב כך. גובה הכיסוי הביטוחי מגיע לרוב ל-75% מגובה ההכנסה המבוטחת.

ניתן לייעל את הביטוח הרגיל באמצעות רכישת הרחבות וכיסויים נוספים. פעמים רבות ביטוח אובדן כושר עבודה נרכש במסגרת הביטוחים הנרכשים במסגרת העבודה בעיקר עובדים שביטוח זה מוסכם כחלק מתנאי העבודה שלהם.

 

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה – למה לעשות את זה?

לא מעט אנשים הם בעלי ביטוחים כפולים. הם משלמים מידי חודש על מספר ביטוחים זהים והם אפילו לא יודעים שהם יכולים לבטל חלק מהביטוחים ולהישאר עם אותו הרכב ביטוח. בביטוח אובדן כושר עבודה הבלבול הוא גדול, מעסיקים רבים רוכשים ביטוח זה לעובדיהם ללא ידיעתם וכך העובד מבוטח גם במסגרת העבודה וגם במסגרת ביטוח החיים הפרטי שרכש בעצמו.

כאשר יש כפל ביטוחי, המבוטח משלם סכום כפול לביטוח, אך הוא לא יפוצה בשל כך בסכום גבוה יותר וזו הסיבה המובילה בשלה רבים מעוניינים לבצע איתור ביטוח אובדן כושר עבודה. אין סיבה לשלם מחיר כפול ללא הצדקה!

 

לאיתור ביטוח אובדן כושר עבודה – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

איפה רוכשים ביטוח אובדן כושר עבודה?

מדובר בביטוח הניתן לרכישה במגוון אופציות. חשוב להכיר את האופציות הקיימות כדי להבין את דרך האיתור של הביטוחים השונים.

 

ביטוח דרך הפנסיה

לא מעט קרנות פנסיה כוללות ביטוח אובדן כושר עבודה וכך במסגרת הביטוח הפנסיוני, גם ההכנסה מבוטחת במקרה של אובדן כושר עבודה.

 

ביטוח דרך ביטוח תאונות אישיות

חברות ביטוח רבות משווקות ביטוח חיים המלווה בהרחבות שונות כמו ביטוח תאונות אישיות הכולל ביטוח אובדן כושר עבודה. לחברות הביטוח משתלם לשווק ביטוח זה בגלל הרווחים שהוא מכניס להם. הבעיה היא שלא מעט פעמים המבוטחים כבר מבוטחים בביטוח זה במסגרת ביטוח הפנסיה שלהם.

 

ביטוח דרך ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים מכסה את המבוטח מפני מקרים כמו נכות ופטירה מוקדמת. ביטוח מנהלים הוא ביטוח יקר יחסית ורכישת ביטוח אובדן כושר עבודה דרך ביטוח זה עלולה לפגוע בצורה משמעותית בגובה החסכון הפנסיוני. במרבית הפעמים ההמלצה תהיה לבטל את ביטוח החיים ואובדן כושר העבודה שדרך ביטוח המנהלים ולרכוש ביטוח זה בנפרד.

לא רבים יודעים, אך ביטוח אובדן כושר עבודה הוא לא ביטוח שנמכר בפני עצמו על ידי חברות הביטוח, לרוב נלווים אליו ביטוחים שונים וכדי לרכוש אותו בצורה עצמאית, צריך לפנות לסוכן ביטוח.

 

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה – איך עושים את זה?

לאחר שראינו שניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה במגוון ביטוחים שונים, יהיה ניתן להבין בקלות למה יהיה מורכב יותר לבצע איתור ביטוח אובדן כושר עבודה. אכן, לצורך איתור ביטוחים מסוימים ניתן להיעזר באתר הר הביטוח הממשלתי. הבעיה היא שבאמצעות חיפוש זה מקבלים מידע על ביטוחים מסוימים בלבד.

 

הביטוחים שניתן לקבל עליהם מידע באתר הר הביטוח

  • ביטוח רכב בסיסי
  • ביטוח רכב מורחב – ביטוח צד ג' והרחבות נוספות
  • ביטוח בריאות על מגוון הכיסויים שהוא מציע
  • ביטוח משכנתא – גם ביטוח חיים ללא חיסכון וגם ביטוח מבנה
  • ביטוח דירה – ביטוח מבנה וביטוח תכולה
  • ביטוח חיים הכולל מרכיב חיסכון – ביטוח זה ניתן בדרך כלל לרכישה יחד עם ביטוח אובדן כושר עבודה וניתן לאתר אותו באמצעות אתר הר הביטוח. הבעיה היא שאם רכשתם ביטוח זה דרך ביטוח מנהלים, הנתונים לא יופיעו באתר הר הביטוח אלא באתר המסלקה הפנסיונית או באתר הר הכסף.

 

איך מאתרים ביטוח דרך הר הביטוח?

דרך אתר הר הביטוח ניתן בקלות ובנוחות לאתר ביטוחים קיימים. האיתור נעשה בשלושה שלבים:

 

שלב ראשון – כניסה לאתר

בשלב הראשון יהיה עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי בו ניתן לקבל מידע על מגוון הביטוחים. שימו לב שנכנסתם לאתר הר הביטוח הממשלתי ולא לאתר של סוכן ביטוח כלשהו.

 

שלב שני – בחירת השירות הרצוי

בשלב זה יהיה עליכם לבחור את השירות הרצוי לכם. אם נכנסתם לאתר לצורך איתור ביטוח אובדן כושר עבודה, תצטרכו להקיש על "חיפוש ביטוחים על שמי". באותו אופן ניתן לאתר ביטוחים קיימים על אדם שנפטר.

 

שלב שלישי – מילוי הנתונים והפקת הדו"ח

לאחר בחירת השירות הרצוי תועברו לשאלון אבטחה לצרכי הזדהות ואימות הפרטים המערכת. לאחר מילוי הנתונים תוכלו להפיק את הדו"ח הרצוי וכך תקבלו רשימה עם כל הביטוחים הקיימים על שימכם. אם יש לכם ביטוח חיים הכולל ביטוח אובדן כושר עבודה הוא יופיע ברשימת הביטוחים ותצטרכו ליצור קשר עם חברת הביטוח לצורך בדיקת הרכב הביטוח. יכול להיות שהביטוח לא כולל ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

אתר הר הביטוח לא מספק לאיתור ביטוח אובדן כושר עבודה

אמנם אתר הר הביטוח הוא נוח לשימוש, אך הוא לא נותן מענה מקיף לאיתור ביטוח אובדן כושר עבודה. זה קורה בגלל מספר סיבות:

  • בהר הביטוח לא מופיעים פרטי ביטוחים פנסיונים ולא ביטוח מנהלים, כך שלא ניתן לקבל את מלוא המידע
  • אתר הר הביטוח מתעדכן אחת לחודש וכל עוד ומדובר בביטוח חדש שלא עודכן עדיין, הוא לא יופיע במערכת.
  • שגיאות וחוסר דיוק בנתונים הם דבר שקורה במערכת. בפרט כאשר הנתונים לא מועברים בצורה ברורה למערכת.
  • ישנן חברות ביטוח המחתימות את המבוטח על כך שהן לא מחויבות למסור מידע למערכת הר הביטוח וכך נתוני הביטוח לא מופיעים במערכת (היזהרו שלא לחתום על הסכם כזה)

 

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה דרך המסלקה הפנסיונית

ניתן לאתר ביטוח זה דרך אתר המסלקה הפנסיונית. האתר נועד לשימוש המבוטחים עצמם כמו גם לשימוש החברות המוסדיות וסוכני הביטוח הנעזרים באתר זה. כדי לאתר ביטוח פנסיוני דרך המסלקה, תצטרכו להיכנס לאתר ולהגיש בקשה לקבלת לקבלת מידע על הביטוחים והחסכונות שיש לכם.

תוך שלושה ימי עסקים תקבלו דו"ח המפרט את נתוני הכספים שלכם. לא כל אחד יודע לאתר נתונים דרך המסלקה הפנסיונית. השימוש באתר מחייב בתשלום סמלי ולכן, מי שרוצה עבודה יעילה במינימום זמן, פונה לסוכן ביטוח לבדיקת הנתונים.

 

פנייה לסוכן ביטוח

סוכן ביטוח מכיר את עולם הביטוח וכך הוא ידע לבדוק את כל הבדיקות הנדרשות לצורך איתור הביטוחים הרשומים על שימכם. הוא יפנה לחברות הביטוח באופן פרטני ויבדוק מולם על קיום פוליסה על שימכם. מי שהכסף שלו חשוב לו, נותן לסוכן ביטוח לעבוד בשבילו ולאתר עבורו ביטוחים כפולים או אבודים? אין סיבה לשלם מחיר יקר.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »