חיפוש ביטוחים על שמי

על פי נתונים העולים מסקרים שנערכו מסתבר כי מעל חמישים אחוז מכלל אזרחי ישראל לא מודעים לביטוחים הקיימים על שמם. השאלה "איך אני יכול לערוך חיפוש ביטוחים על שמי?", מגיעה אלינו הרבה. בדיוק למטרה זו נכתבה הכתבה. חיפוש ביטוחים מתאפשר באמצעות עזרים שונים שהמוביל שבהם הוא אתר הר הביטוח. מהו הר הביטוח ואיך ניתן להיעזר בו לצורך חיפוש ביטוחים על שמי, תקבלו כאן מידע. אז בואו נתחיל.

 

מה זה הר הביטוח?

מדובר באתר ממשלתי שהקימה רשות שוק ההון מטעם משרד האוצר. האתר הוקם בשנת 2017 ומאז הוא מצליח לסייע למאות אנשים מידי יום לאתר ביטוחים קיימים, למנוע תשלום על כפל ביטוחים או ביטוחים לא רלוונטיים.

האתר הוא מנוע חיפוש חכם בו הגולש נדרש להזין פרטים מזהים כמו מספר זהות, תאריך יציאה מהארץ בשלוש השנים האחרונות וכך לאחר בחירת השירות הרצוי, המחפש מקבל את המידע תוך שניות בודדות. ניתן לייצא את הדו"ח המתקבל לכתובת מייל הרשומה במערכת או לכתובת אחרת שתבחרו. מרבית האנשים מעדיפים לשלוח את הדו"ח המתקבל לסוכן הביטוח שלהם כדי לערוך בדיקה מקיפה של התיק הביטוחי.

 

חיפוש ביטוחים על שמי – אילו ביטוחים מאותרים?

באמצעות חיפוש באתר הר הביטוח ניתן לאתר ביטוחים קיימים שונים:

  • ביטוח חיים למשכנתא או כל ביטוח חיים אחר שלא כולל מרכיב פנסיוני.
  • ביטוח רכב – כל סוגי ביטוחי הרכב הקיימים.
  • ביטוח בריאות פרטי, גם ביטוח קולקטיבי או ביטוח סיעודי יופיע בנתונים, במידה שיש.
  • ביטוח מבנה, ביטוח תכולה ליחידים או עסקים.

 

אילו פרטים מופיעים בדו"ח המתקבל?

בדו"ח שתקבלו מאתר הר הביטוח יצוינו כל הביטוחים הקיימים על שימכם. תוכלו לראות את מספר פוליסת הביטוח להקלה על המשך הבירור מול החברה המבטחת, שם החברה המבטחת, גובה הפרמיה החודשית ותקופת הביטוח הכוללת.

לא תוכלו לדעת אילו כיסויים ביטוחיים הביטוח שלכם כולל רק מעיון בדו"ח הביטוח המתקבל. כדי לדעת מה מכסה הביטוח שלכם, תצטרכו לפנות לחברה המבטחת או להיכנס לאזור האישי של חברת הביטוח. כך או כך, מי שרוצה לקבל את מלוא המידע על הביטוחים שלו, לא מסתפק רק בכניסה לאתר הר הביטוח, הוא ממשיך בתהליך עד לקבלת מלוא הפרטים החסרים.

 

לאיתור ביטוח על שמכם – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

למה לערוך חיפוש ביטוחים על שמי?

לפעמים אנשים לא מבינים מה בוער לאחרים לאתר ביטוחים קיימים. הרי אם יש לכם ביטוח, הוא שלכם, למה לחפש עבודה בנושא? וחשוב להבין שמדובר בפספוס משמעותי. מי שלא יודע אילו ביטוחים כלולים בתיק הביטוח שלו, עלול לשלם מחיר כפול או מיותר. ונסביר איך זה קורה:

 

כפל ביטוחים

לא מעט אנשים משלמים על מספר ביטוחים המכילים סעיפים זהים. כך, במקרה ביטוחי הם לא יהיו זכאים לקבל החזר גדול משני גופי הביטוח כל אחד לחוד, אלא יצטרכו לתבוע את שני גופי הביטוח בהם הם מבוטחים והמלחמה בין גופי הביטוח תתחיל: כל גוף ביטוח ינסה להתנער מאחריות כדי שהחברה השנייה תשלם זאת.

במקרים מסוימים עלויות הכיסוי הביטוחי מושתות על שני גופי הביטוח ובמקום שהם ישלמו מחיר מלא, מחיר הפיצוי מתחלק בין שניהם. כך המבוטח לא יוצא מורווח מכך ששילם על מספר ביטוחים זהים. מצב כזה מכונה כפל ביטוחי והוא נפוץ אצל יותר מחמישים אחוז מאזרחי ישראל.

כדי להפחית את הכפל הביטוחי הקיים בענף הביטוח, משרד האוצר פעל להקמת אתר הר הביטוח. כך אנשים יכולים בקלות לערוך "חיפוש ביטוחים על שמי" ולגלות מהם הביטוחים עליהם הם משלמים. למרות זאת, כל חברת ביטוח מכנה את מוצרי הביטוח שלה אחרת, כך יתכן מצב בו מבוטח לא מזהה כי מדובר במוצר זהה. לכן מומלץ לפנות עם הדו"ח המתקבל לסוכן ביטוח אמין ומבין עניין.

 

ביטוחים מיותרים

קשה לדמיין איך מגיעים למצב בו משלמים על ביטוחים שאין בהם כבר צורך. אך עם כל הקושי בהבנת מצב כזה, הוא קיים, ובאחוזים לא מעטים. זה יכול להיות במגוון ביטוחים, נניח ואדם רכב דירה אך הוא שיפר דיור ומכר את הדירה בהמשך השנים, הוא רכש ביטוח על הדירה החדשה, אך הוא עדיין לא ביטל את הביטוח על הדירה הישנה וכך הוא משלם מידי חודש על ביטוח מיותר עבורו.

ייעול התיק הביטוחי
ייעול התיק הביטוחי

 

ייעול התיק הביטוחי

באמצעות איתור הביטוחים הקיימים ניתן לבדוק אילו ביטוחים קיימים, אילו חסרים ואילו צריכים ייעלו. לאחר חיפוש ביטוחים על שמי, לא מעט מבוטחים מגלים כי אמנם יש להם ביטוח כלשהו, אך הוא לא מספק להם מענה מקיף. זה יכול להיות ביטוח דירה שלא כולל ביטוח תכולה, ביטוח רכב שלא כולל ביטוח צד ג' ועוד.

גם במקרה כזה הפרטים המובאים בדו"ח לא יתנו את מלוא המענה. הרי הדו"ח מפרט רק את שם הביטוח, תקופתו ומחירו החודשי. לא תוכלו לדעת מה הביטוח מכסה ואילו סעיפים כלולים בו. לכן נעזרים בסוכן ביטוח לצורך כך. אמנם ניתן לפעול באופן עצמאי ולבדוק באמצעות מספר הפוליסה את מרכיביה, אך מדובר בנושא המצריך ידע מעמיק והבחנה בדקויות.

 

אתר הר הביטוח מוגבל

כמו שמרבית האנשים כבר הבינו, התוצאות המתקבלות מאתר הר הביטוח מוגבלות, המידע לא מספק ולכן פונים לסוכנויות ביטוח אמינות, זה יכול להיות ממגוון סיבות:

  • כדי לשנות ביטוחים או לבטל אותם, יש צורך לפנות לחברה המבטחת, כך שבכל זאת יש צורך באיש מקצוע.
  • חברות ביטוח רבות מחתימות את המבוטח במעמד רכישת הביטוח כי הן לא מחויבות להעביר את המידע הביטוחי לאתר הר הביטוח וכך האתר לא מתעדכן בפרטים והמבוטח יכול לא לגלות אותן ללא חיפוש מקצועי של סוכן ביטוח מקצועי.
  • כמו כל אתר, גם אתר הר הביטוח סובל מתקלות טכניות. ישנן טעויות בהעברות המידע וכך פרטים עלולים להישמט. ההמלצה היא לסנכרן ולבדוק כי הנתונים תואמים לנתונים באתר החברה המבטחת.
  • גם פוליסות שבוטלו ימשיכו להופיע ברשומות אתר הר הביטוח עד לעדכון הבא של האתר..
  • המידע המתקבל לא כולל את הנתונים המלאים על רכיבי הפוליסה הקיימת.
  • האתר הר הביטוח לא מתעדכן כל יום כך במקרה בו מבוטח רכב ביטוח בתקופה שלפני העדכון, הביטוח עדיין לא יופיע. האתר לא מתעדכן כל הזמן.
חיפוש ביטוחים על שמי
חיפוש ביטוחים על שמי

 

לסיכום

באמצעות אתר הר הביטוח כל ישראלי יכול להתעדכן ולערוך "חיפוש ביטוחים על שמי", המבוטח מקבל דו"ח ישירות למייל האישי שלו ובאמצעות ניתוח הנתונים הוא יכול לייעל את תיק הביטוח שלו בצורה משמעותית.

על פי נתוני משרד האוצר מרבית הישראלים לא יודעים על המתרחש בתיק הביטוחים שלהם, חלקם משלמים על ביטוחים מיותרים, לא מעט מהם משלמים על ביטוחים כפולים שלא יתנו להם מענה נרחב ביום מימוש הביטוח ולכן במשרד האוצר החליטו להקים בשנת 2017 את אתר הר הביטוח שיסייע במהירות ובנוחות באיתור ביטוחים קיימים.

למרות זאת ראינו כי לא ניתן להסתפק רק בתוצאות חיפוש ביטוחים על שמי באתר הר הביטוח כדי לייעל את התיק הביטוחי, יש צורך בעשייה נרחבת יותר הכוללת בדיקה מול חברות הביטוח וניתוח הנתונים שמסביב. ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח אמין לקבלת בדיקת ביטוחים מקיפה.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »