איתור ביטוח חובה

כל נהג יודע שנהיגה ברכב חייבת להיות מבוטחת. ביטוח חובה הוא ביטוח רכב המוכר לנו. כמו מרבית הביטוחים, ביטוח חובה גם הוא פג תוקף ביום מן הימים וכך נהג רכב עלול למצוא את עצמו נוהג ברכב ללא ביטוח רק בגלל שלא ידע שתקופת הביטוח נגמרה לה. לא כל חברות הביטוח מיידעות את המבוטחים בסיום תקופת הביטוח וזו האחריות של כל מבוטח לבצע איתור ביטוח חובה לבדיקת המצב.

 

מהו ביטוח חובה?

על פי חוק כל רכב ממונע העולה על הכביש חייב להיות מבוטח. ביטוח חובה מעניק כיסוי להולכי רגל ונפגעים אחרים מתאונה בה הרכב המבוטח פגע בהם. חוק ביטוח רכב מגן על הנהגים ומעניק להם כיסוי ביטוחי גם אם הם נמצאו אשמים (בהתאם לתקנון החברה המבטחת) בתאונה בהתרחשה. הפיצוי המתקבל נועד לכסות עלויות טיפולים רפואיים, מצב של אובדן כושר עבודה ונכות.

נהג שפגע באדם אחר תוך כדי נהיגה יהיה חשוף לתביעה בגובה של מאות אלפי שקלים. בן אדם מהשורה לא יכול לעמוד בסכומים גבוהים כל כך וחוק ביטוח רכב מגן הן על הנהגים והן על הולכי הרגל מפני תאונות אפשריות.

 

לאיתור ביטוח חובה – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

איך מבצעים איתור ביטוח חובה?

ניתן לבצע איתור ביטוח חובה באמצעות אתר הר הביטוח. לפני שנת 2017 בה הוקם אתר הר הביטוח, הדרכים לאיתור ביטוח חובה היו מגוונות. כיום, הכל הפך לנגיש יותר. נסקור כאן בקצרה את כל הדרכים, גם את אלו שפחות רלוונטיות:

 

עיון בדו"חות החיוב

על ביטוח רכב משלמים פרמיה חודשית כך שאם יש לכם ביטוח, אתם משלמים עליה מידי חודש. תוכלו לבדוק את דו"ח החיוב החודשי ולאתר את התשלום לחברת הביטוח, לפנות לחברה המבטחת ולקבל את יתר הפרטים על הביטוח הקיים.

 

פנייה לחברה המבטחת

אם אתם זוכרים מי החברה המבטחת אתכם, תוכלו ליצור איתה קשר ולבקש את פרטי הביטוחים הקיימים על שימכם. חברת הביטוח תיתן לכם את הפרטים ואתם תצטרכו לבדוק את הנתונים. כל עוד וזוכרים את חברת הביטוח המבטחת, מדובר בדרך יעילה, אך היא לא תיתן לנו מידע על ביטוחים כפולים במידע ויש.

 

איתור באתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא האתר הממשלתי שהוקם בשנת 2017 במטרה להנגיש מידע לציבור המבוטחים בישראל. תוכלו להזין את פרטיכם האישיים ופשוט לקבל את נתוני הביטוח הרשומים על שימכם. לאחר קבלת הדו"ח המרכז את הנתונים, תוכלו לעבור שורה אחר שורה ולעיין בפירוט הביטוחים.

ביטוחי חובה יופיעו שם לצד ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים וכל שאר הביטוחים הרשומים במערכת על שימכם. איתור ביטוח חובה באמצעות מערכת הר הביטוח היא הדרך הנפוצה לביצוע. יחד עם זאת, מי שמעוניין בבדיקת ביטוחים מקיפה יותר, פונה לסוכן ביטוח בבקשה לאיתור ביטוחים קיימים ספציפיים.

 

הסיבות לאיתור ביטוח חובה

החיפוש אחר ביטוח חובה לא נעשה בגלל טרנדיות… כל אחד מתחיל באיתור מסיבתו האישית. ריכזנו כאן את הגורמים המובילים בשלם רבים מזדרזים לבצע בדיקה לאיתור ביטוח חובה.

 

ביטול כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם על אותו ביטוח מספר פעמים. למרות זאת, הוא לא מקבל פיצוי כספי גבוה יותר בעת מימוש הביטוח והמרוויחים הראשיים מהכפל הביטוחי הם דווקא חברות הביטוח שתשלום הפיצוי מתחלק ביניהן וכך הן משלמות סכום נמוך לעומת מה שהיו צריכות לשלם לולא הביטוח הכפול. כדי למנוע מצב כזה, יש לאתר מקרים של כפל ביטוחי.

 

מניעת חוסר בביטוח

כל ביטוח חובה מגיע ליום בו תוקפו פג וכך, לא כל חברות הביטוח מעדכנות את המבוטח כי תקופת הביטוח הסתיימה וכדי לצמצם סיכונים, חשוב לדעת מראש את תקופת הביטוח, לאתר מראש את הביטוח ולחדש אותו ביום הנדרש.

 

ביטול ביטוח מיותר או יקר

לא מעט מבוטחים משלמים ביטוחים יקרים למרות שיכלו להסתפק בביטוחים זולים יותר. יש מבוטחים שמשלמים ביטוחים שכבר לא רלוונטיים להם. רואים זאת במיוחד בביטוחי רכב.  מבוטחים רבים מגלים שהם משלמים ביטוח לרכב שכבר לא נמצא בבעלותם. וחבל!

 

מימוש הביטוח

לאחר מעורבות בתאונה בה הנהג מעוניין להפעיל את הביטוח, הוא נדרש לדעת אל מי לפנות וכאן הוא פונה לאיתור ביטוח חובה שייתן לו את הפרטים הראשונים הנדרשים. הוא יקבל את המידע הראשוני וכבר יהיה לו את פרטי יצירת הקשר עם החברה המבטחת (בתקווה שהוא אכן היה מבוטח כנדרש).

 

הוזלת מחיר הביטוח

לא מעט נהגים משלמים ביטוחי רכב יקרים יותר ממה שהם יכולים לשלם. זה יכול להיות ביטוח הכולל ביטוח רכב חלופי בעוד שיש לנהג רכב חלופי והוא לא נזקק לכיסוי במקרה כזה. הכיסויים הנלווים לביטוח החובה הם רבים ויש לבחור אותם בקפידה, בהתאמה מושלמת לצורכי המבוטח.

 

ייעול התיק הביטוחי

לכל חברת ביטוח תנאי ביטוח שונים וייחודיים לה. כדי לייעל את התיק הביטוחי יש לערוך השוואת מחירים ותנאים אחת לתקופה. ההמלצה היא לערוך אחת לשנתיים וחצי סדר בתיק הביטוחי. סוכן ביטוח יבדוק מה כל נתון אומר, איך ניתן לייעל את התיק הביטוחי כך שתשלמו את המחיר המינימלי ותקבלו את המקסימום הנדרש לכם. כך נמנעים ממצבים לא נעימים בהמשך.

 

איך מוזילים את מחיר ביטוח חובה?

את מחיר ביטוח החובה ניתן להוזיל בכמה אמצעים, נסקור אותם כאן ואתם תערכו שיעורי בית לבדוק מה רלוונטי עבורכם:

 

השוואת מחירים

בדקו מה מחיר הביטוח שאתם משלמים לעומת המחיר שחברות הביטוח האחרות גובות. לכל חברה מבטחת מחיר ותקנון משלה. כך שתוכלו למצוא פערים משמעותיים במחירים הנתונים. כיום יש לא מעט אתרי אינטרנט המציעים אפשרות לעריכת השוואת מחירי ביטוח באמצעותם תוכלו לקבל מידע ופרופורציה על התעריפים המקובלים.

 

התמקחות על המחיר

כמו כל תחום, גם ענף הביטוח לא חף ממשא ומתן. אתם יכולים לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח על מחיר הביטוח, אם יש לכם הצעת מחיר אחרת לביטוח הציגו אותה לחברה המבטחת ואם אתם מספיק חשובים לה, היא תפעל להוזיל לכם את מחיר הביטוח.

 

עבר ביטוחי

נהג בעל עבר ביטוחי נקי נהנה מהנחה במחיר הביטוח וכך אם יש לכם עבר ביטוחי המצביע שלא הייתם מעורבים בתאונות, ישתלם לכם להציג אותה בחברה המבטחת לקבלת הנחה במחיר הביטוח. על אותו רעיון חשוב לזכור כל פעם בה מפעילים את הביטוח כי יש לכך השלכה לתקופה הקרובה ולכן, בכל הפעלת ביטוח לבדוק עלות מול תועלת. לפעמים עלות התיקון לא מותירה את הפעלת הביטוח לכדאית.

 

ביטוח לפי פרמטר תואם

אם מדובר ברכב משפחתי בו יש מספר נהגים ומחיר הביטוח עולה בגלל זאת, ניתן להתאים את הביטוח למספר קילומטר לנהג הצעיר, ביטוח לפי ימים, ביטוח לנהגים וותיקים וכן הלאה. לחברות הביטוח יש דילים להציע, אתם פשוט צריכים לדעת שיש כאלו.

איתור ביטוח חובה
איתור ביטוח חובה

 

לסיכום

איתור ביטוח חובה הוא הליך נדרש לכל בעל רכב המעוניין לשמור על החוק ולהגן על עצמו בביטוח רכב. אצלינו באתר הר הביטוח הבטוח תוכלו לקבל שירות איתור ביטוחים ללא עלות ובכך לזרז תהליכים בצורה נוחה ויעילה. בהצלחה

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח דירה

כדי לאתר ביטוח דירה איכותי חשוב להתייחס למספר מרכיבים: סוגי הכיסויים הרלוונטיים, מחיר הפוליסה, זהות חברת הביטוח והתאמה מקסימלית לצרכיכם כמבוטחים. מבוטחים רבים עלולים לשלם

קרא עוד »
ביטוח מבנה לדירה

הדירה היא לרוב הנכס היקר ביותר של האדם הפרטי. מלבד מחיר הדירה עצמה יש לקחת בחשבון הוצאות של רכישת ותחזוקת צנרת, מערכות מיזוג, ריצוף, שערים

קרא עוד »
ביטוח חסר (תת ביטוח)

ביטוח חסר הוא מצב ביטוחי בו סכום הביטוח שנרשם בחוזה הפוליסה נמוך מהערך האמיתי של הרכוש המבוטח. במקרה בו נגרם נזק לרכוש יקבל המבוטח פיצוי

קרא עוד »