בדיקת ביטוחים קיימים

המושג כפל ביטוחי הוא לא מונח ערטילאי. לא מעט ישראלים גילו שיש להם ביטוח כפול על שמם. הם אמנם משלמים על שני ביטוחים זהים. אך זה לא אומר שכאשר הם יהיו זכאים לממש את הביטוח, הם יוכלו לקבל כיסוי ביטוחי משני חברות הביטוח. כדי למנוע תשלום על כפל ביטוחי, משרד האוצר פיתח את אתר הר הביטוח המאפשר בדיקת ביטוחים קיימים בנוחות ובקלות. 

 

למה חשוב לבצע בדיקת ביטוחים קיימים?

ייתכן ובעבר הייתה לכם דירה שביטחתם בביטוח דירה. מאז עברתם דירה, רכשתם ביטוח דירה חדש המותאם למחיר המבנה החדש, אך אתם אפילו לא שמים לב שלא ביטלתם את הביטוח הקודם. מצב של כפל ביטוחי גם הוא נפוץ מאוד לצערנו.

אם תרצו לדעת, קרוב לחמישים אחוז מהאוכלוסייה הישראלית יש כפל ביטוחי, על פי נתוני משרד האוצר. תשלום מיותר בענף הביטוח היה נפוץ מאוד עד שהוקמה מערכת הר הביטוח שהובילה לתפנית חדה. כל אזרח בישראל יכול בקלות לאתר כספים אבודים ולבצע בדיקת ביטוחים קיימים.

 

אילו ביטוחים קיימים ניתן לבדוק?

באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי תוכלו לגלות מידע על כל סוגי הביטוחים לרבות:

 

ביטוחי דירה

בקטגוריית ביטוחים זו תוכלו לאתר ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח משכנתא ואפילו ביטוח מבנה עסקי

 

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות כולל ביטוח קבוצתי או פרטני. תוכלו לראות מה כוללת פוליסת הביטוח שלכם, לצורך השוואה מהירה וקלה.

 

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הוא ביטוח משלים למצבים בהם המבוטח הופך לסיעודי. ביטוחים כאלו מוצעים על ידי קופות חולים מטעם חברות הביטוח השונות.

 

ביטוח חיים

במסגרת לקיחת הלוואות אנו נדרשים לא אחת לרכוש ביטוח חיים. יש ביטוחי חיים הכוללים מרכיב חסכון ויש ביטוחי חיים ללא מרכיב חסכון. את כל אלו תוכלו לאתר באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי במסגרת בדיקת ביטוחים קיימים.

 

ביטוחים משלימים

ביטוח צד ג', ביטוח מקיף לרכב ועוד ביטוחים משלימים שונים.

 

לבדיקת ביטוחים קיימים – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

איך מבצעים בדיקת ביטוחים קיימים?

ניתן לבצע בדיקה כזו גם באופן עצמאי וגם באמצעות אנשי מקצוע. באופן עקרוני, בדיקה מקצועית תהיה משתלמת יותר כי היא תקיף נתונים רבים יותר. נערוך סיקור קטן לצורך הסברה.

 

בדיקת ביטוחים קיימים באופן עצמאי

ניתן לבדוק באופן עצמאי את הביטוחים האישיים באמצעות אתר הר הביטוח באופן יעיל וקל. תצטרכו להזין נתונים אישיים שונים כמו מספר זהות, תאריך יציאה מהארץ וכדומה. בסיום תהליך ההזדהות תקבלו דו"ח מפרט של פוליסות הביטוח המופיעות על שימכם. אך חשוב לדעת כי בדיקה עצמאית היא לא האופציה המועדפת.

חברות הביטוח השונות מנסות להעלים מידע מהר הביטוח כדי למנוע ביטוח ביטוחים כפולים. מסיבה זו לא תמיד בבדיקה פשוטה באתר הר הביטוח תוכלו לקבל את כל המידע המקיף על הביטוחים שלכם. תצטרכו לעבוד קשה יותר ולפנות לכל חברת ביטוח באופן אישי בשיחה טלפונית, לברר מה המחיר שאתם משלמים ומה הפוליסה כוללת. אתם יכולים להבין למה מבוטחים מחפשים לאתר ביטוחים קיימים דווקא באמצעות אנשי מקצוע מומחים.

 

בדיקת ביטוחים קיימים באופן מקצועי

כאשר תתפנו לחברה מקצועית לאיתור הביטוחים שלכם. גם היא תבדוק את הנתונים הראשוניים באתר הר הביטוח הממשלתי, אך מייד לאחר מכן היא גם תפנה באופן ישיר אל חברות הביטוח השונות בדרישה לבדיקת ביטוחים קיימים על שימכם. כך לאחר שיש את כל הנתונים, החברה תאתר ביטוחים כפולים או יקרים מידי. אתם תקבלו מידע מפורט על ביטוחים יקרים שניתן להוזיל והיכן משתלם לרכוש אותם.

 

למה בדיקת ביטוחים קיימים באמצעות חברה מקצועית משתלמת יותר?

איתור כפל ביטוחי

חברה מקצועית תבדוק את מצב הביטוחים ותאתר עבורכם ביטוחים כפולים. אין סיבה שתשלמו על ביטוח זהה אצל שתי חברות ביטוח. קרוב לחצי מהאוכלוסייה בישראל היא בעלת ביטוחים כפולים, על פי נתוני משרד האוצר. יש מי שיגיד, צרת רבים היא חצי נחמה. אבל זה לא מונע ממכם לטפל בעניין ולהפחית את המחיר שאתם משלמים על הסעיף הביטוחי. באמצעות בדיקה מקצועית שכזו ניתן לחסוך אלפי שקלים על תשלום ביטוחים כפולים.

 

ביטול ביטוחים לא משתלמים

כל חברת ביטוח רוצה למשוך לקוחות דווקא אליה ומסיבה זו תוכלו למצוא פוליסות מגוונות ושונות. כאשר חברה מקצועית תבדוק עבורכם את הביטוחים הקיימים. היא גם תבדוק מה כוללת כל פוליסת ביטוח והאם ניתן להשיג פוליסת ביטוח מקיפה יותר, במחיר שאתם משלמים.

פעמים רבות נדרשים כיסויים שונים שלא מסופקים בביטוח הקיים ובמקרה כזה ישתלם גם להוסיף במחיר כדי לקבל את הביטוח הנדרש. כל מקרה לגופו ולכן חשוב לבדוק זאת באופן מקצועי.

 

הפחתת עלויות הביטוח

בענף הביטוח קיימת תחרות גבוהה הגורמת לחברות הביטוח להוזיל מחירי פוליסות ביטוח. היועץ הביטוחי אליו תפנו לצורך בדיקת הביטוחים הקיימים יבחן עבורכם את מחירי הביטוחים שלכם באמצעות השוואת מחירי פוליסות הביטוח של החברות השונות וכך הוא ידאג להוזיל עבורכם את מחירי הביטוח ככל הניתן. הוזלת מחירי הביטוח עשויה להוביל למבוטח חיסכון של אלפי שקלים בשנה. חבל לא לבדוק את הנתונים מבעוד מועד.

 

איזו בדיקת ביטוחים קיימים עדיפה?

נסכם זאת עבורכם בטבלה דרכה תוכלו להבין בקלות את הסיבה בשלה אנשים פונים דווקא ליועץ ביטוח מקצועי לבדיקת ביטוחים קיימים:

 

בדיקת ביטוחים באופן עצמאי בדיקת ביטוחים מקצועית
מקבלים מידע לא מקיף מאתר הר הביטוח מקבלים מידע לא מקיף מאתר הר הביטוח
לא כל אחד יודע לערוך בירור מקיף מול חברות הביטוח. היועץ פונה לחברות הביטוח באופן ישיר להשלמת פרטים חסרים
המבוטח מסתפק בידע האישי שלו ולא עורך בירורים נוספים נערכת השוואה בין הביטוחים הקיימים
מבטלים את הביטוחים הפחות משתלמים
מוזילים את מחיר הביטוח באופן משמעותי
רוכשים ביטוחים מקיפים יותר כפי הצורך

 

על מה חשוב להקפיד בביטול פוליסת ביטוח?

כאשר עולה הצורך לבטל פוליסת ביטוח קיימת, בין אם זה בגלל כפל ביטוחי, ובין אם זה בגלל ביטוח אחר משתלם יותר. חשוב לדעת איזה ביטוח כדאי לבטל מבין 2 הביטוחים הכפולים. לצורך כך חשוב לבחון את הפרמטרים הבאים.

 

גובה ההשתתפות העצמית

בכל פוליסת ביטוח נקבע גובה השתתפות עצמית שונה, בהתאם לתקנון החברה המבטחת. כדאי לבדוק מראש מה גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת ומהן המקרים הנוספים בהם חברת הביטוח לא תרצה לממש את הביטוח.

 

הצפי להתייקרות הפוליסה

חברות ביטוח רבות מציעות פוליסות ביטוח שמחירן עולה עם השנים. חשוב לשקלל את המחיר הסופי כדי להגיע אל הפוליסה המשתלמת ביותר.

 

גובה הכיסוי הביטוחי

כל חברת ביטוח מציעה כיסוי ביטוחי בגובה אחר. חשוב לבדוק מראש כמה כסף תקבלו במקרה ביטוחי. אתם עשויים לגלות פערים משמעותיים בין חברות הביטוח השונות לאחר בדיקת ביטוחים קיימים.

בדיקת ביטוחים קיימים
בדיקת ביטוחים קיימים

 

לסיכום

באמצעות אתר הר הביטוח ניתן בקלות לאתר ביטוחים ולבצע בדיקת ביטוחים קיימים. אך כדי להנות מבדיקה מקיפה ומקצועית, חשוב לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום הביטוח. כאשר הבדיקה נעשית באופן מקצועי כפי שסיכמנו כאן, היא משתלמת ומקיפה יותר ובסופו של דבר היא גם מוזילה את מחיר הביטוח הכולל. אל תהססו לפנות לאיש מקצוע לצורך כך. בהצלחה!

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »