בדיקת עבר ביטוחי

כל בעל ביטוח רכב יודע כי באמצעות בדיקת עבר ביטוחי הוא עשוי לחסוך בעלויות פוליסת ביטוח הרכב שלו. וחבל לא לנצל זאת. איך זה עובד, מה זה בכלל עבר ביטוחי ולמה הוא מסייע, על זאת ועוד, ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו. בתור בעלי רכב, המידע שכאן הולך למקד אתכם. אז בואו נתחיל.

 

מה זה עבר ביטוחי?

כמו שכולנו מבינים, מחיר הפוליסה שישילם מי שנוהג בזהירות ולא היה מעורב מעולם בתאונת דרכים, לא יהיה זהה למחיר הפוליסה שמשלם נהג שהיה מעורב בתאונה בגלל רשלנות / חוסר שימת לב / נהיגה מהירה וכדומה. העיבר הביטוחי שלנו מראה את היסטוריית תביעות הביטוח שלנו בתור נהגי רכב.

בדיקת עבר ביטוחי מתאפרת לתקופה של 3 השנים האחרונות. לא ניתן להתעדכן בתביעות ביטוח שהוגשו לפני יותר משלוש שנים. כך לכל נהג יש אופציה להתחיל דף חדש ונקי ולקבל גם הנחה על מחיר הפוליסה בגלל העדר תביעות.

מה זה עבר ביטוחי
מה זה עבר ביטוחי

בדיקת עבר ביטוחי – למה צריך את זה?

חברות הביטוח המבטחות נהגים, לוקחות על עצמן סיכון מוגבר כאשר מדובר בנהג בעל עבר ביטוחי עשיר בתביעות… לעומת זאת, כאשר מדובר בנהג זהיר שלא היה מעורב בתאונות ולא הגיש תביעות לחברות שביטחו אותו, הסיכון הוא קטן יחסית וממילא מגיע ללקוח כזה צ'ופר. לכן, חברות הביטוח נותנות הנחה במחיר הפוליסה כאשר לקוח מציג עבר ביטוחי נקי.

 

לבדיקת עבר ביטוחי – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

איך מציגים עבר ביטוחי נקי?

ניתן להוכיח כי העבר הביטוחי נקי באמצעות בדיקת עבר ביטוחי הנערך בצורה פשוטה. איך בודקים את העבר הביטוחי? נכנסים לאתר הר הביטוח הממשלתי שבפיקוח משרד האוצר, מזינים את הפרטים האישיים. המערכת תדרוש נתונים מזהים בהתאם לנתונים המבוקשים: זה יכול להיות מספר זהות, תאריך יציאה מהארץ, מספר רכב וכדומה.

לאחר הזיהוי במערכת הממשלתית תצטרכו לבחור את השירות הרצוי וכך תוכלו לבדוק את העבר הביטוחי שלכם. את הדו"ח המונפק תוכלו לשלוח למייל האישי שלכם וכאשר העבר הביטוחי נקי תקבלו טופס היעדר תביעות המצביע על כך שאין בעברכם מידע על תביעות שהוגשו על ידכם. טופס העדר תביעות יקנה לכם הנחה ברכישת ביטוח רכב מקיף או ביטוח צד ג'. על ביטוח רכב חובה לא תינתן הנחה, גם לנהג הזהיר ביותר…

 

דרכים נוספות להנפקת הדו"ח

בעבר, עוד לפני שהיה ניתן להיעזר באתר הר הביטוח לצורך קבלת המידע הביטוחי, נהג שהיה מעוניין לקבל הנחה במחיר פוליסת ביטוח צד ג' היה צריך להוכיח לחברת הביטוח כי העבר ביטוחי שלו נקי וכך בעבר נאלצו לפנות לחברות הביטוח בבקשה לקבלת היסטוריית תביעות, כך המבוטח ריכז את כל הנתונים לחברת הביטוח בה הוא היה מעוניין לרכוש את הביטוח וכך הוא קיבל את ההנחה המדוברת.

הבעיה היא הזמן שכל התהליך הזה ארך. מבוטחים התלוננו על כך במשרד האוצר ועד מהרה הוקם אתר הר הביטוח המאפשר לכל מבוטח בישראל לקבל את נתוניו האישיים באמצעות הזנת פרטים באתר. דרך נוספת היא פנייה לסוכן ביטוח. לא מעט פעמים המידע הקיים לא מעודכן עדיין בכל המקומות הנדרשים.

תקלות טכניות קורות וכך מי שרוצה לבצע בדיקת ביטוחים מקיפה ויסודית, פונה לסוכן ביטוח מקצועי. סוכן ביטוח מקצועי ידע למצוא את המידע הקיים ולעשות איתו מה שצריך. כי אמנם, יתכנו מצבים בהם יש לאדם עבר ביטוחי מורכב והוא לא מתמצא בתחום. במקרה כזה סוכן ביטוח ידע להפנות אותו לחברת ביטוח המקלה ראש בנושא זה. בצורה כזו ניתן לחסוך מאות שקלים על תשלום הביטוח החודשי וחבל להפסיד אותם.

 

איך מחיר ביטוח הרכב נקבע?

חברות הביטוח קובעות את מחיר ביטוח הרכב על פי פרמטרים מסוימים ולא רק על פי העבר הביטוחי הקיים:

איך מחיר ביטוח רכב נקבע
איך מחיר ביטוח רכב נקבע

היקף הכיסוי הניתן

ככל שהיקף הכיסוי הביטוחי יהיה גדול יותר, מחיר הפוליסה יהיה יקר יותר. כמו שכולנו מבינים, ביטוח צד ג' לא יעלה כמו ביטוח מקיף הכולל את ביטוח צד ג' בתוכו…

 

דגם הרכב

ככל שמדובר בדגם יקר יותר, כך מחיר הביטוח גם הוא יהיה יקר יותר. עם זאת, שימו לב כי יש רכבים ישנים שביטוח שלהם גם הוא יקר. זה יכול להיות דגמים שאין חלקי חילוף זמינים עבורם, רכבים עתיקים ועוד.

 

היסטוריה ביטוחית

להיסטוריה הביטוחית של הנהג יש מה להוסיף למחיר הביטוח. כדי להימנע מתשלום ביטוח יקר עורכים בדיקת עבר ביטוחי. נהג בעל עבר ביטוחי לא נקי יידרש לשלם מחיר יקר יותר על הביטוח החדש. כאשר נהג הוא בעל עבר ביטוחי מורכב במיוחד, חברת הביטוח רשאית לסרב לבטח אותו…

 

וותק הנהג

מחיר ביטוח נהג חדש לא יהיה דומה למחיר ביטוח של נהג ותיק. נהג חדש  הוא נהג שרישיונו חדש או שהוא מתחת לגיל 21 – לכל חברת ביטוח ההגדרה היא שונה ולכן כדאי לברר את הנתון הזה אצל החברה המבטחת.

 

כמות הנוהגים המובטחים

ביטוח רכב משפחתי בו מספר הנהגים המבוטחים הוא גבוה, יהיה שונה מביטוח רכב של נהג יחיד. ככל שמספר הנהגים עולה, כך מחיר הביטוח עולה גם הוא. ההמלצה היא להפריד בין הביטוחים ולצמצמם ככל הניתן.

 

בדיקת עבר ביטוחי של הרכב עצמו

ניתן לבדוק את העבר הביטוחי של הרכב ולא רק של הנהג. מרכז הסליקה הממשלתי מנגיש מידע על עבר ביטוחי רכב. לצורך כך יש להיכנס לאתר, להזין פרטים מזהים כמו מספר זהות ומספר הרכב, ותוך שניות בודדות הנתונים מתקבלים בכתובת המייל האישית.

בדיקת עבר ביטוחי לרכב מועילה לכאלו המעוניינים לרכוש רכב יד שנייה. כל מי שקונה מוצר מעוניין לדעת מה טיבו. כאשר מדובר ברכב יד שנייה הרצון לדעת אם הוא היה מעורב בתאונות או שהוא ניזוק בנסיבות דומות הוא לגיטימי.

בדיקת עבר ביטוחי של רכב היא אפשרית לביצוע אך ורק על ידי בעל הרכב עצמו או באישורו בצירוף מסמכים מאמתים כנדרש. באמצעות בדיקה זו ניתן לקבל מידע על סטטוס התביעה שהוגשה, הנזקים שנגרמו לרכב בעבר ובכלל, על כל היסטוריית התאונות בהם הרכב היה מעורב.

 

מי צריך לבצע בדיקת עבר ביטוחי?

את אף אחד מלבד המבוטח לא מעניין אם העבר ביטוחי הוא נקי או לא. בתור רוכשי רכב תרצו לקבל מידע על העבר הביטוחי של הרכב (ולא של הנהג), חברת הביטוח תרצה לדעת זאת לצורך תמחור הפוליסה.

אך האמת הנוקבת היא שלחברת הביטוח הנתונים לא משמעותיים כל כך, אין לה מניע לגבות ממכם מחיר יקר על הביטוח. אם אתם מעוניינים להוזיל את מחיר הביטוח, אתם אלו שאמורים לדאוג להמציא טופס העזר תביעות המעיד על עבר ביטוחי נקי. היא לא תזכיר לכם זאת מעצמה…

 

לסיכום

בחידוש או ברכישת ביטוח רכב מקיף או צד ג', ניתן להוזיל את מחיר הפרמיה החודשית על ידי הוכחת עבר ביטוחי נקי. ניתן לבדוק את העבר הביטוחי במגוון דרכים כפי שסיכמנו כאן. נתונים אלו מאפשרים למבוטח להנות ממחיר נמוך יותר. האחריות לבדיקת ההיסטוריה הביטוחית היא על המבוטח בלבד. אף חברת ביטוח לא תזכיר לו זאת בשעת מבחן…

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »