איתור ביטוח בריאות

ביטוח בריאות הוא הביטוח בו הבלבול הוא גדול. הרבה אנשים לא מודעים לכך שהם משלמים על ביטוח בריאות כפול וכך כאשר הם מגלים שיש רבים כאלו, הם "מתעוררים" לערוך איתור ביטוח בריאות. חבל לשלם מחיר יקר על ביטוח בריאות. הגיע הזמן לערוך סדר בתיק הביטוחי שלכם. ריכזנו כאן מידע בנושא, במיוחד עבורכם. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

למה מבצעים איתור ביטוח בריאות?

ביטוח בריאות הוא ביטוח רחב הכולל מגוון סוגים. על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח חינמי בסבסוד הממשלה דרך קופות החולים. קופות החולים שכללו את הביטוחים והן מציעות שדרוגי ביטוח במחירים שונים.

ביטוחי ביראות אלו ניתנים מטעם קופת החולים והן מסבסדות טיפולים מסוימים בצורה מוגבלת. ביטוח סיעודי לעומת זאת, הוא ביטוח הנמכר על ידי חברות ביטוח פרטיות וקופות החולים משווקות אותו כחלק מהביטוחים שלהם. מי שרוצה להיות מבוטח בביטוח בריאות מקיף רוכש ביטוח בריאות פרטי המכסה עלויות טיפולים רפואיים פרטיים, ביטוח שיניים, ביטוח מחלות קשות ביטוח תאונות אישיות, תרופות יקרות ועוד.

ביטוח זה הוא ביטוח בסיסי לו מתווספות הרחבות שונות בהתאם לתקנון החברה המבטחת. בלא מעט מקרים החברה המבטחת מכרה למבוטח ביטוח שהוא כבר מבוטח בו במסגרת ביטוח דומה. זה יכול להיות ביטוח סיעודי המשווק על ידי קופות החולים שכלול גם בביטוח הבריאות הפרטי. מקרים כאלו לא מזכים את המבוטח בפיצוי גדול יותר ולכן לא משתלם לרכוש ביטוחים כפולים. כדי למנוע מצב של כפל ביטוחי מבצעים איתור ביטוח בריאות.

 

לאיתור ביטוח בריאות – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

מה זה הר הביטוח?

הר הביטוח הוא האתר הממשלתי שהקים משרד האוצר כדי להנגיש את המידע הביטוחי למבוטחים עצמם. בשנת 2017 התברר כי יש מעל 85% ישראלים המשלמים מידי חודש על ביטוחים כפולים מבלי שידעו על כך.  רובינו לא קוראים את דו"ח הביטוח השנתי המגיע אלינו וכך, ייתכנו מקרים של ביטוחים כפולים.

אתר הר הביטוח הוא מעין מנוע חיפוש המאפשר לכל מבוטח לקבל את פרטי הביטוחים שלו באמצעות הקשת מקלדת. כך ניתן להפחית כמות הביטוחים הכפולים, הביטוחים היקרים ובכלל, לייעל את הרכב התחיקה ביטוחי.

 

איך הר הביטוח מסייע לאיתור ביטוח בריאות?

כדי לאתר ביטוח בריאות תוכלו להיכנס לאתר הר הביטוח, לבחור את השירות הרצוי " חיפוש ביטוחים על שמי" וכך, לאחר מענה של שאלות אישיות הנשאלות לצרכי הגנה ואבטחה (תאריך לידה, מספר זהות, תאריך יציאה אחרון מהארץ וכדומה) תקבלו את רשימת הביטוחים המופיעים במערכת על שימכם. התהליך לא אמור לארוך יותר ממספר דקות ספורות. הוא מתבצע בקלות ובנוחות.

 

על אילו ביטוחים ניתן לקבל מידע באתר הר הביטוח?

באמצעות אתר הר הביטוח ניתן לבצע איתור ביטוח בריאות ולא רק… המערכת מאפשרת לגלות את מגוון פוליסות הביטוח הרשומות על שם המבוטח המחפש את המידע. שימו לב, המידע באתר מוגבל לביטוחים מסוימים וכדי לקבל מידע נוסף יהיה צורך לפנות לחלופות קיימות לאיתור ביטוחים.

  • ביטוח חיים הכולל מרכיב חסכון
  • ביטוח משכנתא הכולל ביטוח מבנה וביטוח חיים
  • ביטוח רכב חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף
  • ביטוח בריאות הכולל מגוון כיסויים
  • ביטוח נכס וביטוח תכולה

 

למה הר הביטוח לא מספק לצורך איתור ביטוח בריאות?

המידע באתר הר הביטוח הוא מוגבל ורק מה שהוזן במערכת יוצג בה. כך לא מעט שגיאות מתרחשות באתר הר הביטוח:

  • המידע מתעדכן אחת לחודש ואם רכשתם את ביטוח הבריאות בתקופה האחרונה, לא תוכלו לקבל על כך מידע דרך האתר, כל עוד והמידע לא הוזן בו.
  • ישנן חברות ביטוח המחתימות את המבוטח בעת רכישת הביטוח כי הן לא מדווחות למערכת הר הביטוח על הביטוח הנרכש וכך נוצר פער במידע הקיים.
  • ביטוחי ביראות לא פעילים לא יופיעו באתר הר הביטוח.
  • במקרה בו הביטוח נרכש על מספר דרכון ולא על מספר זהות, לא יתאפשר איתור הביטוח דרך האתר.
  • שגיאות טכניות אפשריות בכל אתר, גם אם מדובר באתר מאובטח וממשלתי.

 

מהן החלופות האפשריות לצורך איתור ביטוח בריאות?

כפי שסיכמנו כאן ניתן לראות כי ניתן לאתר ביטוחים קיימים דרך אתר הר הביטוח. הבעיה היא שלא מעט פעמים מתגלים חוסרים במידע הקיים וכך איתור ביטוח דרך אתר הר הביטוח בלבד הפך ללא מספק ולא מקיף מספיק. בדיוק לכן יש חלופות שכדאי לפעול גם בהן.

 

פניה ישירה לחברה המבטחת

אתם זוכרים שרכשתם את ביטוח הבריאות אצל חברת ביטוח מסוימת? פנו לחברה ישירות ובקשו ממנה את פרטי הביטוח שלכם. לפני שהר הביטוח פעל זו הייתה הדרך לאיתור ביטוחים אבודים.

 

עיון בדוחות השנתיים

חברות הביטוח שולחות למבוטחיהן מידי שנה דו"ח ביטוח המרכז את כל נתוני הביטוחים הרשומים בהם של השנה החולפת. לא נתפלא אם לא קראתם את הדו"חות הללו, בפרט כאשר מרבית החברות נעזרות בדיוור הדיגיטלי שנכנס פעמים רבות לספאם וכדומה… עיינו בדו"ח השנתי שלכם וכך תוכלו לקבל מידע על ביטוח הבריאות שלכם.

 

עיון בדו"חות החיוב החודשי

ביטוח בריאות עולה כסף מידי חודש. תוכלו לבדוק בחשבון הבנק שלכם אם יש לכם חיוב חודשי קבוע לחברת ביטוח מסוימת וכך תוכלו להגיע לזהות החברה המבטחת בקלות.

 

פניה לסוכן ביטוח

כדי לייעל את התהליך ההמלצה היא לפנות לסוכן הביטוח דרכו הביטוח נרכש. סוכן ביטוח יוכל בקלות לאתר את הביטוח הקיים ולייעל את התיק הביטוחי שלכם כך שהביטוחים שלכם יתנו לכם הגנה מספקת. ניתן לפנות לסוכן ביטוח לצורך איתור ביטוח בריאות גם כאשר הביטוח לא נרכש דרכו. הסוכן הרי עוסק בענף הביטוח, הוא מכיר את השטח וכך הוא יודע לפעול בצורה יעילה וזריזה לטובת הפונים אליו. אין סיבה לשלם מחיר יקר על ביטוחים כפולים.

 

איך לבטל ביטוח בריאות כפול?

לא ידעתם מה קורה עם ביטוח הבריאות שלכם, חיפשתם והצלחתם לאתר שני ביטוחי בריאות על שימכם. במקרה כזה חשוב להיעזר באיש מקצוע מתחום הביטוח והפיננסים לצורך השוואת הרכבי הביטוח. יכול להיות שיהיה לכם מספר ביטוחים אך הם לא יהיו זהים וכל אחד מהם יכלול כיסויים שונים., אך במרבית המקרים ביטוחי כוללים חלק כיסויים זהים וכך יוצא שמשלמים מחיר מיותר על ביטוחים כפולים. מה עושים במקרה כזה?

במקרה כזה חשוב לבדוק מה חברות הביטוח מציעות ומה ניתן לעשות כדי לייעל את התיק הביטוחי. האם בתנאי הביטוח הקיימים ניתן לרכוש ביטוח אחר, זול יותר? האם הביטוח הקיים הוא מספק ומקיף מספיק? מה המחיר שאתם משלמים על הביטוח באופן כללי (ולא להסתמך על הפרמיה החודשית לצורך בדיקה זו). סוכן ביטוח יוכל לסייע לכם בבחינת הנתונים בצורה מקיפה ויעילה. הוא יכוון אתכם  ויגיד איזה ביטוח משתלם לבטל וכו'.

 

לסיכום

איתור ביטוח בריאות מתאפשר באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי. הבעיה היא שבאמצעות אתר זה לא תמיד מקבלים את כל המידע וחוסרי מידע קיימים גם שם. כדי להתגבר על כך ניתן לפעול עצמאית ולפנות לחברות הביטוח באופן ישיר. אך ההמלצה הגורפת היא לפנות לסוכן ביטוח שינהל את העניין בצורה הטובה ביותר.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
השוואת מחירי ביטוח בריאות 2024!

למרות שכל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי, רבים מהישראלים בוחרים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים. מכיוון שביטוח בריאות ממלכתי אינו מספק שירותים נחוצים במצבים רפואיים

קרא עוד »
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »