איתור ביטוח משכנתא

יש אנשים שמשלמים על ביטוח שהם כבר לא צריכים. וחבל שאתם תהיו מבין אלו. תודות לאתר הר הביטוח שהוקם על ידי רשות ההון הביטוח והחסכון כל אזרח ישראלי יכול לקבל מידע מונגש בקלות ובחינם על הביטוחים הקיימים על שמו. איך מתבצע איתור ביטוח משכנתא ומהו בכלל? ריכזנו כאן מידע שיסייע לכם בתהליך האיתור. כדי לקבל תשובות לשאלות שלא צוינו כאן, תוכלו לפנות אלינו, נשמח לעמוד לשירותכם. אז בואו נתחיל.

 

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח זה מורכב מביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח המבנה מבטח את הנכס הממושכן מפני נזקים אפשריים וביטוח חיים מבטח את הבנק מפני פטירת הלווים ללא סילוק כל ההלוואה. בסך הכללי, ביטוח משכנתא הוא ביטוח שחייבים לרכוש לפני לקיחת משכנתא. כל עוד ואין ביטוח משכנתא, הבנק לא ישחרר את כספי ההלוואה.

יש אנשים שרוכשים ביטוח משכנתא לכל אורך תקופת המשכנתא, אך בגלל שמדובר בביטוח זול יחסית, הם לא זוכרים לבטל אותו כאשר הם מוכרים את הדירה או ממחזרים את המשכנתא. כך או כך, כדי לערוך שינויים בביטוח המשכנתא הקיים, צריך לפנות לחברת הביטוח בו המשכנתא מבוטחת. בדיוק מסיבה זו מבצעים איתור ביטוח משכנתא.

 

איך מתבצע איתור ביטוח משכנתא?

ניתן לאתר ביטוח משכנתא באמצעות אתר הר הביטוח שהוקם בשנת 2017 כדי להנגיש לציבור את המידע על הביטוחים שלו. מדובר באתר שהוא מעין מנוע חיפוש לכל הביטוחים המדווחים למערכת הר הביטוח.

כדי לאתר את הביטוח שלכם תצטרכו להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזדהות עם נתונים אישיים כמו תאריך יציאה אחרון מהארץ ב-3 השנים האחרונות, מספר זהות וכדומה, וכך לאחר ההזדהות תועברו לאזור האישי שלכם בו תצטרכו לבחור את השירות הרצוי לכם. במקרה הזה תוכלו לבצע איתור ביטוח משכנתא וכך תקבלו רשימת ביטוחים הקיימים על שימכם.

 

לאיתור ביטוח משכנתא – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

על אילו ביטוחים ניתן לקבל מידע דרך אתר הר הביטוח?

דרך אתר הר הביטוח ניתן לאתר ביטוחים רבים ולא רק איתור ביטוח משכנתא. מוצרים הביטוח שתוכלו לקבל עליהם מידע דרך האתר הם:

  • ביטוח חיים הכולל מרכיב חסכון
  • ביטוח משכנתא הכולל ביטוח חיים וביטוח מבנה
  • ביטוח בריאות על מגוון הכיסויים שלו (ביטוח זה הוא הנפוץ ביותר בכפל ביטוחי)
  • ביטוח רכב בסיסי
  • ביטוח רכב צד ג' והרחבות נוספות
  • ביטוח דירה – ביטוח מבנה וביטוח תכולה
  • ביטוח עסק  – ביטוח מבנה העסק והתכולה.

 

כמו שניתן לראות, לא כל הביטוחים הקיימים ניתנים לאיתור דרך מערכת הר הביטוח. יש ביטוחים שלא ניתן לקבל עליהם מידע במערכת זו ויש את מערכת הר הכסף באמצעותה ניתן לקבל מידע על מספר ביטוחים נוספים כמו ביטוחים פנסיוניים שונים.

 

איתור ביטוח משכנתא – איך עובד התהליך?

כדי לאתר ביטוח משכנתא כפול יש לאתר את הביטוחים הקיימים ולכן יהיה עליכם לעבור שלושה שלבים:

  1. כניסה לאתר הר הביטוח הממשלתי
  2. בחירת השירות הרצוי "חיפוש ביטוחים על שמי" או "חיפוש ביטוחים על שם נפטר".
  3. הזדהות לאימות הפרטים לצורכי אבטחה.
  4. הנפקת דו"ח הביטוחים המרכב את הנתונים תוך מספר שניות.

 

איתור ביטוח משכנתא – למה הר הביטוח לא מספיק?

לאחר שערכתם איתור באמצעות מערכת הר הביטוח, אתם אכן תקבלו דו"ח ביטוחים הכולל פרטים על הביטוחים הקיימים. הדו"ח יכלול נתונים שונים כמו: שם הביטוח, שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עמה, עלות הביטוח ומספר הפוליסה.

מערכת הר הביטוח לא מציגה את כל הנתונים ומי שחשוב לו לדעת מה הביטוח שלו מכסה, יצטרך לפנות לחברה המבטחת עצמה ולערוך בירור נוסף. לא רק זאת, אלא שבמקרים רבים ישנם חוסרים במידע הביטוחי המתקבל מאתר הר הביטוח.

אתר הר הביטוח הוא אתר אינטרנט שמציג את המידע שהוא מקבל מחברות הביטוח באופן שוטף. ישנם מקרים בהם המידע לא מספיק ברור והוא לא באמת מספק את המבוטח. זה יכול להיות ממגוון סיבות:

הסיבה
חברת הביטוח לא העבירה נתונים למערכת חברות הביטוח רשאיות להחתים את מבוטחיהן על אי דיווח למערכת הר הביטוח וכך כדי לאתר את הביטוח יהיה צורך לפנות לחברת הביטוח עצמה.
חוסר דיוק בנתונים יתכנו שגיאות הקלדה / מערכת בעת העברת הנתונים
זהות לא ברורה לא מעט אנשים רוכשים את הביטוח על מספר הדרכון שלהם ולא על מספר הזהות וכך הם מתקשים למצוא את הביטוח במערכת הר הביטוח
הביטוח לא התעדכן במערכת אתר הר הביטוח מתעדכן אחת לחודש, כל עוד והנתונים לא עודכנו במערכת, לא יופיעו פרטי השינויים.

 

מהן האופציות הנוספות לאיתור ביטוח משכנתא?

פנייה לחברת הביטוח

בעבר, כדי לאתר ביטוח קיים היה צריך לפנות לחברת הביטוח ולבקש ממנה את המידע הקיים. חברות הביטוח מתנהלות בקב משלהן והיה עובר זמן יקר עד שהמבוטח היה מקבל את המידע שביקש. כדי לאתר ביטוח משכנתא וכל ביטוח אחר ניתן לפנות גם היום לחברת הביטוח ממנה רכשו את הפוליסה, הבעיה היא שלא כל אחד זוכר איפה הוא רכש את הפוליסה…

 

בדיקת החיוב החודשי

אופציה נוספת היא בדיקת החיוב החודשי. הרי אם יש לכם ביטוח משכנתא, אתם גם משלמים עליו מידי חודש. מעיון בהוראות החיוב שלכם תוכלו לראות למי אתם משלמים מידי חודש על הביטוח.

 

בדיקת הדו"חות

חברות הביטוח מחויבות לשלוח למבוטחים שלהן דו"ח ביטוח שנתי המאפשר למבוטח לראות את פרטי הביטוח שלו. דרך הדו"חות ניתן לקבל מידע על ביטוח חיים – פחות על ביטוח מבנה.

 

פנייה לסוכן ביטוח

סוכן הביטוח אצלו רכשתם את הביטוחים ידע מיד להגיד לכם היכן הביטוחים שלכם נרכשו והאם משתלם לכם לייעל אותם באמצעות רכישת ביטוחים אחרים. גם אם רכשתם את הביטוחים דרך חברת הביטוח הישירה, אתם יכולים לפנות לסוכן ביטוח אמין ומקצועי שידע לאתר עבורכם את המידע הביטוחי החסר.

 

מה מרוויח מי שמאתר את ביטוח המשכנתא שלו?

לא לחינם אנשים מחפשים היכן הם רכשו ביטוח משכנתא. ענף הביטוח מתפתח מיום ליום וכך חברות הביטוח מוזילות מחירים, ניתן להוזיל את מחיר הביטוח עם קצת משא ומתן וניתן לייעל את תיק הביטוח בכמה דרכים:

 

ביטול כפל ביטוחי

על פי נתוני משרד האוצר מעל 85% מהאוכלוסייה הישראלית משלמת על ביטוחים כפולים. כך יכול להיות אדם שביטח את המבנה שלו גם במסגרת ביטוח מבנה פרטי וגם במסגרת ביטוח מבנה דרך ביטוח המשכנתא. במקרים כאלו המבוטח משלם סכום כפול על הביטוח אך במימוש הביטוחים הוא לא יקבל סכום גבוהה יותר וחבל. באמצעות איתור הביטוחים הקיימים ניתן לאתר ביטוחים כפולים ולבדוק את מה משתלם לבטל לייעול התיק הביטוחי.

 

הרכב הביטוח וייעולו

ניתן לרכוש הרחבות שונות לביטוחים הקיימים. כאשר אנשים מגלים זאת, הם רוצים לבדוק מה הביטוח שלהם כולל והאם יש להם ביטוח המספק הגנה מספקת. ניתן לייעל את תיק הביטוח ולבטל את הביטוח הקיים ולרכוש אחר תמורתו, מקיף יותר, במחיר נמוך יותר. לצורך כך כדאי להיעזר בסוכן ביטוח שידע לכוון אתכם בדרך הנכונה.

שורה תחתונה, איתור ביטוח משכנתא מתאפשר דרך אתר הר הביטוח אך הדרך המומלצת ביותר היא לפנות לסוכן ביטוח לייעול התהליך.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »