בדיקת תיק ביטוח

באמצעות בדיקת תיק ביטוח אתם עשויים לחסוך כסף רב, בנוסף לסדר שתרוויחו בביטוחים הקיימים שלכם. כל אחד יכול לבדוק את תיק הביטוח שלו, אך בדיקה מקצועית היא רווחית הרבה יותר בגלל שהיא מקיפה ומובילה להוזלת עלויות משמעותית. כאן ריכזנו עבורכם את מה שחשוב לדעת בנושא בדיקת ביטוחים קיימים. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מהי בדיקת תיק ביטוח?

לכל אחד מאיתנו יש ביטוחים על שמו. מהרגע שתחלנו לעבוד כשכירים, המעסיק מחויב לבטח אותנו בביטוחים שונים, להפריש עבור ביטוח הפנסיה שלנו וכו'. לכל אחד ימצאו ביטוחים אחרים בתיק הביטוח שלו. כל ביטוח שקיים על שימכם, יופיע בתיק הביטוח שלכם. זה יכלול ביטוח חיים, ביטוח משכנתא, ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח אחריות מקצועית וכן, גם ביטוח פנסיוני נכלל בתיק הביטוח האישי של כל אחד מאיתנו.

התחרות הגבוהה בענף הביטוח בישראל ובעולם כולו, מובילה למצבים בהם אנשים אפילו לא מודעים שהם משלמים מחיר יקר על הביטוח שברשותם, והם יכולים לרכוש ביטוח באותה רמה במחיר מופחת משמעותית. יתרה מזאת, על פי נתוני משרד האוצר, 40% מהישראלים, הם בעלי ביטוחים כפולים. כדי למנוע מצבים של תשלומים יקרים ולא מצרכים, מבצעים בדיקת תיק ביטוח.

 

איך מבצעים בדיקת תיק ביטוח?

משרד האוצר פיתח את אתר הר הביטוח באמצעותו כל אזרח ישראלי יכול באמצעות הזדהות קלה על ידי הזנת נתונים אישיים כמו מספר זהות, תאריך יציאה מהארץ וכדומה. בסוף התהליך המבוטח מקבל דו"ח עם כל הביטוחים הקיימים על שמו בהתאם לנתונים המתקבלים מחברות הביטוח בישראל.

חשוב לציין כי חברות ביטוח רבות מנסות להעלים מידע מהר הביטוח כדי להפחית ביטולי ביטוחים ולכן לא כדאי להתבסס על הדו"ח  המתקבל מאתר הר הביטוח וכן כדאי לפנות לחברות הביטוח באופן עצמאי להשלמת חוסרים קיימים. ניתן לבצע בדיקת תיק ביטוח באופן עצמאי כפי שראינו כאן. אך ההמלצה הגורפת היא פנייה לסוכן ביטוח שיבדוק עבורכם את תיק הביטוחים שלכם באופן מקיף ביותר.

 

מה כוללת בדיקת ביטוח מקצועית?

סוכן הביטוח אליו תפנו יבדוק עבורכם את כדאיות כל ביטוח. בשלב הראשוני הוא יאתר את כל הביטוחים הקיימים על שימכם. לצורך כך הוא יפנה למסלקה הפנסיונית ולחברות הביטוח באופן ישיר ויצליב מידע קיים. לאחר מכן הוא יוודא שאכן יש לכם את הביטוחים המשתלמים ביותר.

אם יש לכם ביטוח שהוא לא מקיף מספיק למרות שבמחיר שאתם משלמים עליו אתם יכולים לרכוש ביטוח מקיף יותר, הוא יכוון אתכם לבטל את הביטוח הפחות משתלם ולרכוש את הביטוח המקיף. יחד עם זאת, סוכן ביטוח מקצועי יחתור להוזיל עבורכם את עלויות הביטוח במסגרת בדיקת תיק ביטוח. הוא יוודא שאכן המחירים משתלמים.

הוא יסקור את שלל הביטוחים לאיתור ביטוחים כפולים ולא נדרשים וכך המבוטח נהנה מסדר מחודש בתיק הביטוחי שלו תוך שמירה על תיק ביטוח חסכוני ואופטימלי.

 

לבדיקת תיק ביטוח – השאירו פרטים, ונהיה איתכם בקשר בהקדם!

 

מי צריך לבצע בדיקת תיק ביטוח ומתי?

לכל אחד מאיתנו קיימים ביטוחים על שמו. לא כל אחד יודה שהוא לא יודע מה מצב הביטוחים שלו, אבל אצל רובינו כך הם פני הדברים. אם אתם לא יודעים מה קורה עם הביטוחים שלכם, כדאי שתפנו לסוכן ביטוח מומחה לשם כך. יתכן שאתם משלמים על ביטוח מיותר שכבר אין לכם צורך בו ואולי אפילו יש לכם כמה ביטוחים כפולים שכאלו.

 

מתי?

ההמלצה הגורפת היא לבצע בדיקת תיק ביטוח אחת לשנתיים וחצי. חשוב לציין כי ענף הביטוחים חווה שינויים רבים, חלקם בשל כפיפות הענף לרגולציה הקיימת בישראל וממצב המשק הנוכחי. בשל כך, חשוב לוודא שהביטוחים הקיימים לא הושפעו מהשינויים הקיימים והם נותרו משתלמים למרות המצבים המשתנים.

 

מצבים כלליים משתנים

יתכנו ביטוחים כמו ביטוח בריאות לדוגמא שיכול לכלול כיסוי לטיפול רפוי מסוים. לאחר תקופה מתגלה שיטת טיפול חדישה באותה בעיה אך פוליסת הביטוח הישנה לא מממנת אותה לעומת פוליסת ביטוח חדשה ועדכנית שמעודכנת בכל החידושים האחרונים. מסיבה זו, כאשר רוכשים ביטוח חייבים להמשיך לעקוב אחר פוליסות הביטוח המוצעות בחברות הביטוח השונות.

 

מצבים אישיים משתנים

גם מצב אישי משתנה אחת לתקופה וכך בעל ביטוח דירה יכול למכור את הנכס שלו ולרכוש תחתיו נכס יקר יותר. במצב כזה הוא חייב להתאים את הביטוח לנכס החדש. במקרים כאלו אנשים רבים שוכחים לעדכן את חברת הביטוח.

הם ממשיכים לשלם על הביטוח הישן ורוכשים ביטוח חדש לנכס הנרכש. מצבים כאלו גורמים להפסד כספי ניכר וכדי למנוע אותו כדאי לפנות לסוכן ביטוח כבר כאשר יודעים על המצב האישי הצפוי להשתנות. הסוכן יתאים עבורכם ביטוח מותאם אישית לצרכים האישיים שלכם.  אלו הסיבות בגינן מומלצת בדיקת תיק ביטוח אחת לשנתיים וחצי.

 

 כמה עולה בדיקת תיק ביטוח?

מחיר בדיקה כזו משתנה בהתאם למקצועיות כל סוכן ביטוח. אבל לא בהכרח. עבור בדיקה כזו תוכלו למצוא סוכני ביטוח שיגבו מחיר של כ-500 ₪ על בדיקה כזו, לעומת סוכני ביטוח שלא ידרשו כלל תשלום על עצם הבדיקה אלא על הטיפול עצמו בהמשך.

השוני במחיר מגיע בעיקר בגלל שיטת העבודה של סוכן הביטוח. יש סוכני ביטוח שמתנים את הבדיקה בשינוי ביטוחים  ולכן הם "בונים" על הרווחים שיקבלו בהמשך. לעומת זאת, סוכני ביטוח אמינים אחרים עורכים בדיקה מעמיקה, גובים עליה תשלום ולא מתבססים על שינויים צפויים כדי לקבל את שכרם. כך הלקוח מרוויח איש מקצוע בעל ראייה ממוקדת בצרכים האישיים שלו שלא מונע מהשלמת ההכנסה של עצמו…

 

מי מבצע בדיקת תיק ביטוח?

בדיקה כזו יכולה להתבצע באופן עצמאי אך ההמלצה היא כפי שראינו, היא לפנייה לסוכן ביטוח מקצועי שייבצע את הבדיקה באופן כולל ומקיף. כאשר אתם פונים לחפש סוכן ביטוח, חשוב שתבדקו את הפרמטרים הבאים:

 

מקצועיות

כל סוכן ביטוח חייב להיות מוסמך ומקצועי מטעם משרד האוצר. אתם רוצים לפנות לסוכן מקצועי שהוא לא סוכן של חברה מסוימת, אלא בעל אותם אינטרסים שלכם.

 

ניסיון וותק

אתם לא רוצים להיות שפני הניסיון של אף סוכן ביטוח ולכן חשוב לברר על מספר שהות הוותק של יועץ הביטוח אליו אתם פונים.

 

קשרים ענפים עם חברות הביטוח

תמיד כדאי לרכוש ביטוחים דרך סוכן ביטוח בעל ותק וקשרים עם חברות הביטוח. כך במקרה ביטוחי, יש מי שיסייע לכם בהגשת התביעה לביטוח ואתם לא נשארים חסרי אונים מול חברת ענק.

 

שירות אדיב

אתם לא צריכים להרגיש שעושים לכם טובה ומטפלים בתיק הביטוח שלכם. מגיע לכם לקבל שירות אדיב ומקצועי. בררו על שירותיות איש המקצוע. אל תתפשרו על נתון זה.

 

מחיר

בדקו מה כולל המחיר. ככלל, המחיר נגבה על פגישת ייעוץ לא אמור להתריע ולהיבחן בשלב הראשוני בגלל שהוא מצביע על כך שמדובר באיש מקצוע שלא מתבסס על עמלות שיקבל משינויים בתיק הביטוח. הוא מגיע באופן ניטרלי ובוחן את התיק בעיניים מקצועיות, נטו לטובת המבוטח.

בדיקת תיק ביטוח
בדיקת תיק ביטוח

 

סיכום

בדיקת תיק ביטוח היא הכרחית אחת לתקופה. כפי שסיכמנו כאן ההמלצה היא לבצע בדיקה זו אחת לשנתיים וחצי. אל תהססו לפנות למומחים לצורך ביצוע בדיקה זו, אתם עוד תודו לנו על כך!

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »