השוואה ביטוח בריאות

קרוב לחמישים אחוז מהאוכלוסייה בישראל יש כפל ביטוחי והם בעצם משלמים על מספר ביטוחים כאשר גובה התשלום שהם יקבלו במקרה ביטוחי לא יושפע ממספר החברות הביטוח הנוטלות בו חלק. כדי למנוע מצבים של תשלום יקר ומיותר, חשוב להכיר את האפשרות לביצוע השוואה ביטוח בריאות.

כאן ריכזנו עבורכם מידע על ביטוח בריאות, איך ניתן להוזיל את המחיר בקלות ומה חשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח בריאות. מוזמנים להכיר את המידע שיכול לחסוך לכם כסף בסופו של דבר.

 

למה נערכת השוואה ביטוח בריאות?

ביטוח בריאות יכול לכלול מגוון רחב של כיסויים ולא קל להשוות אותם מול ביטוח בריאות אחר המוצע על ידי חברת ביטוח אחרת. אמנם ניתן לראות פעמים רבות כי מחיר הפוליסה הסופי הוא אמנם זול יותר אך לא תמיד הוא יכלול את אותם רכיבים.

באתרים האינטרנט השונים ניתן למצוא מגוון סימולטורים המייעלים את תהליך השוואת ביטוח בריאות. אתם תצטרכו להזין פרטים אישיים והסימולטור יערוך חיפוש למציאת ביטוח הבריאות המשתלם ביותר עבורכם.

 

למה לקוחות מבקשים השוואה ביטוח בריאות?

קיימים מגוון סוגים של ביטוחי בריאות פרטיים. לא כל ביטוח מציע את מה שחברת הביטוח המתחרה מציעה. כדי למצוא את הביטוח הזול ביותר, נדרשים לערוך השוואה ביטוח בריאות בין ביטוח בריאות פרטי  אחד למשנהו. כאשר לקוחות מעוניינים להוזיל את מחיר הפרמיה החודשית או שהם מעוניינים למצוא ביטוח בריאות פרטי משתלם יותר, הם פונים להם בבקשה לסיוע בעריכת השוואה ביטוח בריאות.

 

למה צריך ביטוח בריאות פרטי?

חשוב להבין כי על פי חוק הבריאות הממלכתי במדינת ישראל כל אזרח חייב לקבל ביטוח בריאות בסיסי באמצעות קופות החולים. קופות החולים מציעות שדרוג של הביטוח הבסיסי ומציעות ביטוח משלים וביטוח סיעודי. ביטוחים אלו מקנים כיסויים מורחבים יותר כמו הנחה במחיר תרופות המאריכות ומשפרות איכות חיים.

אך למרות כל זאת, עדיין נוצר מצב בו כאשר נזקקים לקבלת טיפולים רפואיים מגלים שהביטוחים הבסיסיים של קופות החולים לא מספקות והמבוטח נדרש לשלם תשלומים גבוהים במיוחד רק עבור ההוצאות הרפואיות הנלוות. לכן נועד ביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות פרטי נמכר על ידי חברות ביטוח פרטיות והמבוטח משלם פרמיה חודשית תמורת הביטוח. בהתרחש מקרה ביטוחי כמו גילוי מחלה המוגדרת בתקנון החברה המבטחת כמחלה מזכה, המבוטח יקבל מימון טיפולים יקרים ופיצוי בסכום קבוע מראש, על עצם ההתמודדות עם המחלה.

ביטוח בריאות פרטים מכיל רכיבי ביטוח שונים המעניקים כיסוי למימון ניתוחים בארץ ובחו"ל, טיפולים מחליפי ניתוח, השתלות איברים, הטסות וטיפול רפואי בחו"ל, מימון תרופות יקרות שאינן בסל הבריאות ועוד.

ביטוח בריאות פרטי נותן מענה למקרים ביטוחיים מורכבים. הן מבחינת מימון והן מבחינת זמינות ונגישות רופאים מומחים. כאשר נזקקים לטיפול רפואי, אף אחד לא מעוניין לחסוך, כל אחד רוצה את הטוב ביותר. כי הבריאות חשובה לכולנו.  שימו לב, גם בביטוח זה המבוטח משלם דמי השתתפות עצמית עם מימוש הביטוח.

 

לאילו נקודות מתייחסים בביצוע השוואה ביטוח בריאות?

אתם מעוניינים לרכוש ביטוח בריאות ואתם לא יודעים לאיזו חברה לפנות. השוואה ביטוח בריאות תפתור לכם את השאלה. בהשוואה כזו מתייחסים למספר נקודות:

 

דמי השתתפות עצמית

כמו בכל ביטוח, גם במימוש ביטוח בריאות המבוטח נדרש לשלם דמי השתתפות עצמית כאשר הוא דורש את הכיסוי הביטוחי. חשוב לבדוק בעריכת ההשוואה, מה גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת בכל הצעת ביטוח.

 

אורך תקופת אכשרה

בכל ביטוח קיימת תקופת אכשרה ראשונית בה המבוטח לא יכול להפעיל את הביטוח גם אם קרה מקרה ביטוחי שעשוי לזכות אותו בקבלת פיצוי או שיפוי. חשוב לציין כי תקופת האכשרה משתנה בין חברות הביטוח השונות. היא שונה בין כל חברת ביטוח והיא שונה גם עבור כל מקרה ביטוחי. חשוב לברר גם הנתון הזה לייעול תהליך השוואה ביטוח בריאות.

 

מה גובה הכיסוי הניתן

חשוב לבדוק מה גובה הכיסוי הניתן מטעם חברת הביטוח לכל מקרה ביטוחי. כל חברת ביטוח מציעה גובה כיסוי אחר וחשוב לבדוק מה כולל הכיסוי. האם הכיסוי כולל עלויות ניתוח בחו"ל? האם אתם יכולים לבחור מי המנתח? האם המבוטח יקבל פיצוי במקרה בו הוא מחליט לעבור את הטיפול בבית חולים ממלכתי? חשוב להיעזר בנתונים אלו כדי לערוך השוואה ביטוח בריאות יעילה ומקיפה.

 

על אילו תרופות ניתן כיסוי

בררו לפני רכישת הביטוח על אלו תרופות תקבלו כיסוי ומה גובה הכיסוי שתקבלו מהביטוח. תתפלאו, אבל אתם עשויים לגלות פערים משמעותיים בין הצעות הביטוח של החברות השונות.

 

אילו מקרים ביטוחיים נכללים

האם הביטוח מכסה גם עלויות טיפולים מורכבים יותר כמו הפריה חוץ גופית, בדיקות הריון יקרות וכו'? כאשר תשוו בין הביטוחים, חשוב לכלול את כל הנתונים.

 

שירות החברה המבטחת

חשוב לבחור חברת ביטוח אמינה וטובה שתיתן שירות לאורך כל הדרך, גם כאשר תתבעו אותה. אתם לא מעוניינים לתבוע חברה שתתנער מתשלום. חפשו חברת ביטוח שמצטיינת בשירות לקוחותיה. תוכלו להתרשם ממדד משרד האוצר בדירוג חברות ביטוח לצורך כך.

 

מחיר סופי

כל חברת ביטוח מעוניינת למשוך אליה כמה שיותר לקוחות ולכן הן מציעות תשלומי פרמיה נמוכים. אך אם תשימו לב, בהמשך, גובה הפרמיה עולה בהתאם. חשוב לשקלל את מחיר הביטוח הכולל ולבצע השוואה ביטוח בריאות מול ביטוחים אחרים ביחס למחיר. אך יחד עם זאת, חשוב לא לבדוק רק מחיר. כי יש נתונים קריטיים נוספים יותר ממחיר הפרמיה החודשית.

 

איך מבצעים השוואה ביטוח בריאות?

ניתן להשוות בין ביטוחי בריאות פרטיים באופן יעיל וקל במגוון דרכים:

 

פנייה לחברות הביטוח

תוכלו להתקשר לחברות הביטוח ולקבל מידע על פוליסת הביטוח בה אתם מתעניינים. כדי לבצע השוואת ביטוח בריאות יעילה תצטרכו שיהיה לכם ידע מקצועי שיעזור לכם להקיף את כל הנתונים כנדרש.

 

פנייה לסוכני ביטוח

הרבה פעמים סוכני הביטוח יכולים להציע מחירי ביטוח זולים יותר ממה שתקבלו במקום אחר ולכן, כדאי לפנות לסוכני ביטוח אמינים לצורך השוואה ביטוח בריאות. חשוב שהם יהיו אמינים ולא כאלו שרק מעוניינים לשווק לכם ביטוחים במעטה של ייעוץ.

 

השוואה עצמית

תוכלו להיעזר באתר אינטרנט שונים ולבצע השוואה ביטוח בריאות באופן עצמאי. קיימים מגוון אתרים. תצטרכו לחפש אחד שקל לכם להתנהל מולו וכך תוכלו להזין את הנתונים ולבור את הביטוח הנדרש. השימוש הוא קל ידידותי ונוח. שווה לנסות, אין לכם מה להפסיד.

השוואת ביטוח בריאות
השוואת ביטוח בריאות

 

סיכום

השוואה ביטוח בריאות היא צעד נוסף בדרך למציאת ביטוח בריאות משתלם. בדיקה זון יכולה להתבצע באופן עצמאי או מקצועי של סוכן ביטוח. כאן בכתבה סיכמנו את הנקודות החשובות בבחירת ביטוח בריאות כמו גם בעת עריכת השוואה מקצועית. חשוב לבנות סולם עדיפויות החשוב לכם.

נכון שיש נקודות חשובות, אך יש נקודות עלין לא תסכימו להתפשר בשום אופן… אין כל יתרון לתשלום פרמיה זול ככל שיהיה, כל עוד וחברת הביטוח לא אמינה מספיק ובכל תביעה היא מתנערת מאחריות… חשוב שתבדקו לפני הרכישה את הנתונים. ההמלצה היא להיעזר לצורך כך שאיש מקצוע מומחה בתחום. בהצלחה!

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
השוואת מחירי ביטוח בריאות 2024!

למרות שכל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי, רבים מהישראלים בוחרים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים. מכיוון שביטוח בריאות ממלכתי אינו מספק שירותים נחוצים במצבים רפואיים

קרא עוד »
איתור ביטוח בריאות

ביטוח בריאות הוא הביטוח בו הבלבול הוא גדול. הרבה אנשים לא מודעים לכך שהם משלמים על ביטוח בריאות כפול וכך כאשר הם מגלים שיש רבים

קרא עוד »
ביטוח בריאות לחו"ל

ביטוח בריאות לחו"ל ידוע גם כביטוח נסיעות לחו"ל. על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כולנו מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, קופות החולים מציעות ביטוחי בריאות משלימים

קרא עוד »
ביטוח שיניים

ביטוח שיניים הוא פוליסת ביטוח מורחבת לביטוח הבריאות הפרטי המוכר לנו. במסגרת ביטוח זה המבוטח מקבל מימון לטיפולי שיניים משקמים כמו עקירות כירורגיות, טיפולי עזרה

קרא עוד »
ביטוח בריאות פרטי

על פי חוק הבריאות הממלכתי כל אזרח בישראל יכול להיות חבר באחת מקופות החולים ולקבל ביטוח בסיסי ללא תשלום. הביטוח הבסיסי לא מספק ולכן פותחו

קרא עוד »