ביטוח בריאות לחו"ל

ביטוח בריאות לחו"ל ידוע גם כביטוח נסיעות לחו"ל. על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כולנו מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, קופות החולים מציעות ביטוחי בריאות משלימים ומי שרוצה למגן את עצמו בהיקף נרחב יותר פונה לרכוש ביטוח בריאות פרטי.

אבל כל הביטוחים הללו תקפים בארץ. כאשר אזרח ישראלי יוצא מהארץ והוא נזקק לרופא בחו"ל, ללא פוליסת ביטוח מתאימה הוא לא יוכל לקבל מימון לכך מאף חברת ביטוח. ביטוח בריאות לחו"ל נותן מענה לבעיות בריאותיות גם בארצות זרות.

 

מה זה ביטוח בריאות לחו"ל?

ביטוח בריאות לחו"ל הוא ביטוח נסיעות רפואי לטסים לחו"ל. פוליסת ביטוח זו מכסה עלויות טיפולים רפואיים בחו"ל במקרה הצורך. ביטוח זה מתאים לאנשים המתמודדים עם מחלה מסוימת ולמרות ההתמודדות הם מעוניינים לטוס לארץ זרה ולהיות מבוטחים גם בה.

רבים חושבים כי ביטוח בריאות לחו"ל מתאים רק לאנשים לא בריאים המעוניינים לטוס ולבטח את עצמם. אך האמת ידועה, אין לאף אחד הבטחה מה יהיה איתו ואף אדם לא מוגן מפני התמודדות רפואית. לא רק מי שחולה במחלות קשות רוכש את הביטוח הזה, כי אם גם אנשים בריאים שרוצים למגן על עצמם בארץ זרה.

זה יכול להיות אפילו הידבקות בקורונה בארץ אחרת. כידוע, הקורונה עלולה לגרום לדרדור המצב הרפואי והאדם עלול להזדקק לאשפוז בבית חולים במקרים קיצוניים. מי משדלם את עלות האשפוז במקרים כאלו? חכם רואה את הנולד ורוכש מראש ביטוח בריאות למניעת עוגמת נפש מיותרת.

מה זה ביטוח בריאות לחול
מה זה ביטוח בריאות לחול

אילו כיסויים נכללים במסגרת ביטוח בריאות לחו"ל?

ביטוח זה כולל מגוון כיסויים כמו:

  • מימון עלויות אשפוז בחו"ל
  • עלויות תרופות בסיסיות בחו"ל
  • מימון חילוץ ופינוי לקבלת טיפול רפואי
  • עלויות הטסה לארץ אחרת / ישראל לקבל טיפול יעיל
  • מתן פיצויים במקרה של פציעה שהובילה לנכות
  • מתן פיצויים על עיכובים בזמן החזרה לארץ
  • מימון עלויות מתן טיפול ממשיך בארץ (אשפוז בבית חולים)
  • במקרה של מוות הביטוח יממן את הטסת הגופה לארץ ויפצה את השאירים

 

ביטוח בריאות לחו"ל לנשים בהריון

נשים בהיריון זקוקות למעקב היריון פעמים רבות. יש נשים החוות הריונות תקינים והן לא מנועות מלטוס בשמי העולם. זה לא פוטר אותן ממעקב היריון נדרש. כאשר מדובר באשה בהריון היא צריכה אישור רופא על כך שהיא יכולה לטוס וכך באמצעות ביטוח בריאות לחו"ל היא תוכל להמשיך את מעקב ההיריון במדינה אחרת, בהתאם לתקנון החברה המבטחת.

חשוב לציין כי לרוב, ביטוח כזה יתומחר בהתאם לסטטוס ההיריון ולסיכון הנלווה לו. אישה בהריון יכולה לקבל ביטוח מקיף עד לשבוע 32, לאחר שבוע זה לא ניתן לקבל ביטוח מקיף כיוון שהלידה קרובה וחברות הביטוח השונות לא רוצות לקחת על עצמן סיכון הנלווה ללידה בארץ זרה.

 

ביטוח בריאות לבעלי מחלות כרוניות

בעלי מחלה כרונית צריכים להיות מבוטחים יותר מכל אחד אחר כאשר הם טסים לארץ זרה. הסיכון הנלווה למצבם הוא גבוה ואף אחד לא מעוניין להסתכן בכך. חברות הביטוח השונות מציעות ביטוח בריאות למתמודדים עם מחלות קשות כמו מחלת הסרטן, מחלת ריאה או לב ועוד.

כתנאי לקבלת הביטוח חברות הביטוח דורשות לדעת כי החולה לא אושפז בשלושת החודשים האחרונים. במקרים כאלו על המבוטח להציג אישור רופא המאשר לו לטוס במצבו הבריאותי הנוכחי ואז הוא יכול לקבל ביטוח גם אם אושפז לאחרונה.

כך חולים כרוניים יכולים גם הם להנות מהחיים ולבלות בעולם. פעמים רבות מדובר בשמחה משפחתית בארץ אחרת והחולה מעוניין להשתתף אך הוא לא מעוניין לטוס כיוון שהוא לא מוצא מענה הולם לביטוח שהוא זקוק לו. בשנים האחרונות חלה התפתחות ניכרת בתחום וכבר לא כל כך קשה למצוא ביטוח רפואי לחו"ל לחולים כרוניים.

 

ביטוח בריאות לתיירים

לא מעט אנשים בוחרים לתור את העולם ולטוס מארץ לארץ. תיירים כאלו נחשפים להרבה יותר מחלות ברחבי העולם והסיכון שלהם לחלות הוא גבוה יותר. מסיבה זו חשוב שתיירים יבוטחו בביטוח תיירים ייעודי הנותן מענה מקיף לצרכי התיירים מבחינה בריאותית. כאשר מדובר בתיירים מבוגרים בני 65 ומעלה, הפוליסה שתידרש תצטרך להיות מקיפה יותר בגלל הסיכון הנלווה. ככל שגיל התייר עולה, כך גם מחיר הפוליסה מתייקר בהתאם.

ביטוח בריאות לתיירים
ביטוח בריאות לתיירים

ביטוח בריאות לחו"ל וביטוח נסיעות זה אותו דבר?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח שרוכשים אותו לפני יציאה מהארץ. ביטוח זה כולל ביטוח בריאות לחו"ל המכסה עלויות הוצאות רפואיות בחו"ל, ביטוח כבודה המכסה עלויות אבדן או נזק לכבודת המטען (מזוודה ופריטים יקרי ערך נלווים), ביטוח ביטול נסיעה המכסה עלויות הנלוות לביטול טיסה בעקבות מצבים שונים כמו קורונה, מצב חירום וכדומה.

כל ביטוח כזה הוא סעיף בפני עצמו בתוך קטגוריית ביטוח בריאות לחו"ל. ניתן לרכוש כל אחד מהם לחוד ולרוב, ניתן לרכוש את הביטוח הכולל במחיר של עוד כמה שקלים בודדים ליום.

 

מתאימים את הביטוח למבוטח

חשוב להתאים את הביטוח למבוטח. נניח ואתם נוסעים לחו"ל לצורך פגישת עסקים ואין בכוונתכם לצאת לספורט אתגרי או לטיולים באזור, במקרה כזה אין צורך שביטוח הבריאות שלכם יכלול סעיף חילוץ והצלה. לעומת זאת מי שטס במטרה להשתתף בטיול או תחרות ספורטיבית, חייב לוודא שהוא מבוטח בסעיף ספורט אתגרי חילוץ והצלה. הביטוח חייב להתאים לצרכי המבוטח וגם לארץ היעד אליה הוא מגיע כמו גם לתקופות רגישות שונות.

 

מה ניתן לקבל במסגרת הביטוח בחברות מסוימות?

התחרות בין חברות הביטוח השונות היא גבוהה והמרוויח הראשי מכך הוא הלקוח שיכול לקבל יותר במסגרת המענה הניתן. לאחרונה חברות ביטוח שונות מציעות כי מבוטחים שלהם יקבלו ייעוץ רפואי אונליין בכל שעה / שיפוי מידי במקרים בריאותיים ועוד.

ייעוץ רפואי אונליין בכל שעה – חברות הביטוח מציעות ייעוץ רפואי אונליין בעברית מרופא בישראל. כך בעת בעיה בריאותית אין את החשש של אי הבנת השפה המדוברת.

שיפוי מידי במקרה בריאותי – בעיקרון, מבוטח הנקלע בארץ זרה לבעיה בריאותית המצריכה ממנו להתפנות לבית חולים או רופא, נזקק לשלם מכספו לגורם הרפואי ורק לאחר מכן הוא מקבל החזר על ההוצאה. כיום, תודות לתחרות הקיימת בענף ישנן חברות המציעות כרטיס ביטוח שהוא מעין כרטיס אשראי ובתור מבוטח תוכלו לשלם לגורם הרפואי עם כרטיס הביטוח המופעל. כך לא תצטרכו להתעסק עם העברת החשבוניות לחברת הביטוח וכו', חברת הביטוח משלמת את הדרוש מיידית.

 

מה חשוב לבדוק ברכישת ביטוח בריאות בחו"ל?

אתם עומדים לטוס לחו"ל, אתם לא אנשים שאוהבים לקחת סיכונים מיותרים ואתם רוכשים ביטוח נסיעות הכולל את סעיף הבריאות. חשוב שתדעו כי גם מי שרכש ביטוח כזה לא יהיה מבוטח מפני כל מקרה וכדי לוודא שקיים ביטוח כדאי לברר זאת מול חברת הביטוח.

בתור מתעניינים אתם יכולים לברר מה גובה הכיסוי שאתם אמורים לקבל במקרה ביטוחי, מהם המקרים המבוטחים והאם ניתן להרחיב את הפוליסה לסעיפים נוספים. בדרך כלל הביטוח יספק מענה בסיסי בעוד שמי שירצה להתמגן ככל הניתן יצטרך להוסיף ביטוחים משלימים נוספים. חשוב לזכור זאת, בפרט שכל חברת ביטוח מציעה כיסויים אחרים. ומה שהיה ברור לכם שתקבלו מחברה אחת, כלל לא ברור בחברה אחרת.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
השוואת מחירי ביטוח בריאות 2024!

למרות שכל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי, רבים מהישראלים בוחרים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים. מכיוון שביטוח בריאות ממלכתי אינו מספק שירותים נחוצים במצבים רפואיים

קרא עוד »
איתור ביטוח בריאות

ביטוח בריאות הוא הביטוח בו הבלבול הוא גדול. הרבה אנשים לא מודעים לכך שהם משלמים על ביטוח בריאות כפול וכך כאשר הם מגלים שיש רבים

קרא עוד »
ביטוח שיניים

ביטוח שיניים הוא פוליסת ביטוח מורחבת לביטוח הבריאות הפרטי המוכר לנו. במסגרת ביטוח זה המבוטח מקבל מימון לטיפולי שיניים משקמים כמו עקירות כירורגיות, טיפולי עזרה

קרא עוד »
ביטוח בריאות פרטי

על פי חוק הבריאות הממלכתי כל אזרח בישראל יכול להיות חבר באחת מקופות החולים ולקבל ביטוח בסיסי ללא תשלום. הביטוח הבסיסי לא מספק ולכן פותחו

קרא עוד »
השוואה ביטוח בריאות

קרוב לחמישים אחוז מהאוכלוסייה בישראל יש כפל ביטוחי והם בעצם משלמים על מספר ביטוחים כאשר גובה התשלום שהם יקבלו במקרה ביטוחי לא יושפע ממספר החברות

קרא עוד »