איך לשפר את פוליסת הבריאות שלכם?

אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו מתמודד עם מחלה קשה, לא מצליח לפרנס את עצמו וגם לא מצליח לממן את עלויות הטיפולים היקרים. בדיוק בשביל זה ניתן לרכוש ביטוח בריאות פרטי המעניק הגנה מפני מקרים כאלו. בעולם הבלתי צפוי של היום, כיסוי ביטוח בריאות פרטי חיוני לשמירה על הרווחה הפיזית והכלכלית. עם זאת, רק להחזיק בפוליסת ביטוח בריאות זה לא מספיק; חשוב להבין כיצד לייעל את הכיסוי הקיים כדי להבטיח שאתם מפיקים את המרב מהביטוח הקיים. בין אם אתם בוחרים פוליסת ביטוח בריאות חדשה ובין אם בוקים איך לשפר את פוליסת הבריאות שלכם, ריכזנו לפניכם מספר אסטרטגיות שיעזרו לכם לייעל את ביטוח הבריאות.

 

מה זה ביטוח בריאות פרטי?

על פי חוק הבריאות הממלכתי, כל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי מטעם המדינה. הוא מבוטח ללא עלות מצידו ונהנה משירותי קופת החולים. קופת החולים מציעה ביטוחים משלימים להגדלת הסבסוד הניתן. אך גם הביטוח המשלים מקופות החולים לא מכסה הכל ומי שמעוניין להנות מביטוח בריאות מקיף המכסה עלויות טיפולים בחו"ל, השתלת איברים, תרופות מחוץ לסל ועוד, יפנה לרכוש ביטוח בריאות פרטי. לביטוח הפרטי יש קריטריונים מאוד ברורים מטעם משרד האוצר, מבחינת מה שהוא חייב לכלול ומה חברות הביטוח יכולות להציע כתוספת שירות והרחבות ביטוח. כאן נבדוק איך ניתן לייעל את פוליסת הבריאות שלכם.

 

איך לשפר את פוליסת הבריאות שלכם – האסטרטגיות שכדאי להכיר!

1. איתור ביטוח הבריאות

לפני קבלת החלטות כלשהן, הקדישו את הזמן לבדיקה יסודית של פוליסת ביטוח הבריאות שלכם. בדקו מה מכוסה, מה לא מכוסה וכל הרחבות או אי הכללות. שימו לב לפרטים כגון השתתפות עצמית, תשלומים, ביטוח משותף ודמי השתתפות עצמית. את איתור הביטוח תוכלו לעשות באמצעות הר הביטוח הבטוח.

2. בדיקת מחיר הביטוח

חשוב לבדוק כיצד פועל חלוקת העלויות במסגרת ביטוח הבריאות שלכם. מה מחיר הפרמיה החודשית, מה גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת במקרה של מימוש הביטוח וכו'. כדאי לדעת שבחירה בתוכנית בה ההשתתפות העצמית גבוהה יותר, תגרום לפרמיות חודשיות נמוכות יותר. במקרים רבים יהיה נכון לבחור פרמיה חודשית נמוכה בתמורה להשתתפות עצמית גבוהה.

3. התעדכנו לגבי שינויים בפוליסה

פוליסות ביטוח בריאות עשויות לעבור שינויים בכיסוי, חלוקת עלויות והחרגות הישארו מעודכן לגבי כל שינוי בפוליסה וכיצד כל שינוי עלול להשפיע על הכיסוי ועל עלויות התשלום שלכם. נצלו את בדיקת הביטוחים השגרתית הנערכת אחת לשנתיים, כדי להעריך מחדש את אפשרויות הכיסוי הקיימות ולבצע שינויים במידת הצורך. קחו בחשבון את צרכי הבריאות, התקציב ורמת הגמישות המועדפת שלכם בעת בחירת פוליסת ביטוח בריאות.

4. השוואת ביטוחים

ענף הביטוחים מלא תחרות. כל חברת ביטוח מעוניינת למשוך אליה כמה שיותר ביטוחים. לצורך כך חברות הביטוח מוכנות להוזיל מחירי פרמיות חודשיות, לשנות ולהגדיל תנאי פוליסות ולהוביל לכך שיותר ויותר אנשים ירצו להצטרף לפוליסות המוצעות להן על ידי החברה. בתור מבוטחים חכמים, אתם יכולים לנצל את המצב לייעול התיק הביטוחי שלכם. ערכו השוואת ביטוחים ובדקו איזו חברת ביטוח מציעה את הביטוח הזול ביותר, מי חברת הביטוח המציעה ביטוח בתנאים יותר מתאימים לתנאים האישיים ועוד.

למידע נוסף אודות השוואת פוליסות ביטוח, לחצו כאן >>>

5. ביטול ביטוחים כפולים

לאחר איתור ביטוחי הבריאות הקיימים על שם מבוטח, ניתן לזהות מצב של כפל ביטוחי באמצעות דו"ח הר הביטוח הבטוח. כפל ביטוחי מצביע על כך שהמבוטח משלם על מספר ביטוחים זהים למרות שברגע האמת הוא לא יוכל לקבל פיצוי כפול… מצב כזה מוביל את המבוטח להפסד כספי נותן למנוע זאת עם בדיקה מקדמת. אם המבוטח יודע שיש לו ביטוח סיעודי לצורך הדוגמא, גם מסגרת הביטוח שקופת החולים מציעה וגם במסגרת הביטוח הפרטי שלו, יהיה נכון לו לבטל את הביטוח הפחות משתלם. וזו רק דוגמא כמובן. בביטוח בריאות כפל ביטוחי הוא נפוץ יחסית…

6. ביטול ביטוחים יקרים ולא מותאמים

על ידי השוואת ביטוחים ניתן לאתר ביטוחים זולים יותר מפוליסת הבריאות הקיימת. במקרה כזה יהיה כדאי במקרים מסוימים להוזיל תא מחיר הפרמיה החודשית באמצעות משא ומתן עם חברות הביטוח ולא תמיד יהיה צורך לבטל את הפוליסה הקיימת (מה שמוביל לאיבוד זכויות במקרים רבים). חשוב להקפיד על התייעצות עם איש מקצוע מהתחום, למניעת הפסדים מהמבוטח רק בגלל חוסר מודעות.

 

איך מאתרים את ביטוחי הבריאות הקיימים?

ביטוח בריאות הוא ביטוח שניתן לאתר באמצעות אתר הר ביטוח – אתר הר הביטוח הוא אתר אינטרנט ממשלתי באמצעותו ניתן לאתר את כל הביטוחים המופיעים על שימכם. כל עליכם לעשות כדי לקבל תא רשימת הביטוחים המופיעים על שימכם, הוא להיכנס לאתר, להזין נתונים מזהים לאימות הנתונים ולבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי. לאחר הבחירה תופיע בפניכם רשימת הביטוחים. בשלב זה תוכלו לייצא את הדו"ח המתקבל לכתובת המייל האישית שלכם ולעבוד עם הדו"ח בצורה עקבית ומסודרת.

לאחר שיש לכם את דו"ח הר הביטוח, תצטרכו לעבור שורה אחר שורה ולבדוק מה משמעות כל ביטוח, האם הביטוח אכן יעיל, נצרך ואין לו תחליף טוב יותר? אם גיליתם ביטוח כפול או ביטוח מיותר, זה הזמן לעשות סדר בתיק הביטוחי ולהפוך את הביטוחים למשתלמים עבורכם.

למידע נוסף אודות איתור ביטוחי בריאות, לחצו כאן >>>

 

הר הביטוח הבטוח מייעלים את התהליך!

צוות הר הביטוח הבטוח מציע שירות חינמי של הנפקת דו"ח הר הביטוח. ללא עלות מצידכם, אתם פונים אלינו, מעבירים את הנתונים הנדרשים ונהנים מדו"ח מפורט ומונגש על משמעות הביטוחים בתוספת הכוונה מקצועית מה ניתן לעשות בכדי לייעל את התיק הביטוחי בצורה יעילה יותר, לבחירתכם.

 

מה עוד ניתן לבצע באמצעות הר הביטוח?

העדר תביעות

אתר הר הביטוח מאפשר הנפקת טופס היעדר תביעות הנדרש במקרה של חידוש ביטוח רכב. טופס זה משקף את מצב העבר הביטוחי של המבוטח. אם הוא אכן בעל עבר ביטוחי נקי, הוא יזכה להנחה בעלות הביטוח.

איתור ביטוחי קרוב משפחה שנפטר

בנוסף, ניתן להנפיק דו"ח ביטוחים של קרוב משפחה שנפטר. אם יש לכם קרוב משפחה שנפטר, תוכלו להיכנס לאזור האישי שלכם באתר הר הביטוח, לבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שם קרוב משפחה שנפטר ולקבל את רשימת הביטוחים הרשומה על שמו. כאן תצטרכו לבדוק שורה אחר שורה איזה ביטוח צריך לבטל ואיזה ביטוח צריך להעביר למי שירש את הנכס.

איתור ביטוחי ילדים

ההורים יכולים לאתר את ביטוחים ילדיהם דרך כניסה לאזור האישי שלהם ובחירה בשירות "כניסה לתיק נוסף". כאן יהיה על המבוטח להזין את מספר הזהות של הילד המבוטח. לא יהיה ניתן להיכנס למספר תיקים בבת אחת ועבור כל ילד, ההורה יצטרך להיכנס מחדש לאזור האישי שלו.

איך לשפר את פוליסת הבריאות שלכם
איך לשפר את פוליסת הבריאות שלכם

 

לסיכום

כל אחד יכול לשפר את פוליסת הבריאות שלו. לצורך ייעול הפוליסה, יהיה עליכם להבין את הפוליסה הקיימת, לבחור את התוכנית הנכונה ולוודא שהפוליסה ממשיכה להתעדכן בהתאם לתנאי החיים המשתנים. ההמלצה היא לערוך בדיקת ביטוחים אחת לשנתיים ולוודא שהתיק הביטוחי תואם לצרכים הקיימים. במקרה הצורך יהיה נכון לשפר את הפוליסות בהתאם לנתונים. כפי שסיכמנו כאן.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
השוואת מחירי ביטוח בריאות 2024!

למרות שכל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי, רבים מהישראלים בוחרים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים. מכיוון שביטוח בריאות ממלכתי אינו מספק שירותים נחוצים במצבים רפואיים

קרא עוד »
איתור ביטוח בריאות

ביטוח בריאות הוא הביטוח בו הבלבול הוא גדול. הרבה אנשים לא מודעים לכך שהם משלמים על ביטוח בריאות כפול וכך כאשר הם מגלים שיש רבים

קרא עוד »
ביטוח בריאות לחו"ל

ביטוח בריאות לחו"ל ידוע גם כביטוח נסיעות לחו"ל. על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כולנו מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, קופות החולים מציעות ביטוחי בריאות משלימים

קרא עוד »
ביטוח שיניים

ביטוח שיניים הוא פוליסת ביטוח מורחבת לביטוח הבריאות הפרטי המוכר לנו. במסגרת ביטוח זה המבוטח מקבל מימון לטיפולי שיניים משקמים כמו עקירות כירורגיות, טיפולי עזרה

קרא עוד »
ביטוח בריאות פרטי

על פי חוק הבריאות הממלכתי כל אזרח בישראל יכול להיות חבר באחת מקופות החולים ולקבל ביטוח בסיסי ללא תשלום. הביטוח הבסיסי לא מספק ולכן פותחו

קרא עוד »
השוואה ביטוח בריאות

קרוב לחמישים אחוז מהאוכלוסייה בישראל יש כפל ביטוחי והם בעצם משלמים על מספר ביטוחים כאשר גובה התשלום שהם יקבלו במקרה ביטוחי לא יושפע ממספר החברות

קרא עוד »