עבר ביטוחי רכב

מחיר הביטוח שישלם מי שהיה מעורב בתאונה יהיה שונה ממחיר הביטוח שישלם נהג זהיר שלא היה מעורב בתאונה. הסיבה לכך הגיונית, לאחד יש עבר ביטוחי נקי ולשני לא. הבשורה היא שיש גם עבר ביטוחי רכב ולא רק עבר ביטוחי על הנהג. ריכזנו כאן את המידע בנושא. בתור נהגים המעוניינים להוזיל את מחיר ביטוח הרכב שלכם, כדאי שתקבלו את המידע המונגש כאן. אז בואו נתחיל.

 

מהו עבר ביטוחי?

המונח עבר ביטוחי הוא בעצם היסטוריית הביטוח של הנהג. כאשר חברת הביטוח קובעת את תעריף היטוח, היא מתייחסת להיסטוריית התביעות הקיימת. עבר ביטוחי מצביע על תביעות קיימות בהיסטוריית הביטוח. עבר ביטוחי רכב תקף לשלוש שנים בסך הכל.

 

למה חברות הביטוח מתייחסות לעבר הביטוחי?

חברות הביטוח רוצות לעודד נהיגה זהירה ולמנוע תאונות המצריכות מהן לשלם פיצויים. כאשר מחיר הפוליסה נקבע, הן לא מתבססות רק על מחיר הרכב, ומספר שנות הרישיון של הנהג, אלא גם לנתוניו האישיים של הנהג, האם הוא היה מעורב בתאונות?

האם בעבר הוא תבע את חברות ביטוח הרכב בהן היה מבוטח? האם הרכב עצמו היה מעורב בתביעות? כל נתון כזה משנה את התמונה ומייקר את עלות הביטוח. כאשר עבר ביטוחי רכב נקי, הנהג מקבל ביטוח במחיר מתחשב יותר.

 

איך מקבלים עבר ביטוחי רכב?

במשרד האוצר התקבלו תלונות על ביטוחים כפולים, אנשים רכשו מספר ביטוחים, הם לא ידעו איזה ביטוח יש להם וכך הבלאגן חגג בתחום הביטוח. משרד האוצר החליט לערוך סדר בנושא ולצורך כך הוא הקים את אתר הר הביטוח. באתר זה כל מבוטח יכול לקבל פרטים על תיק הביטוחים האישי שלו.

כך באמצעות הזנת מספר זהות של בעל הרכב לצד מספר רכב, תוכלו לקבל פרטים על העבר הביטוחי של הרכב שלכם. באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי ניתן להנפיק טופס העדר תביעות המוכיח לחברת הביטוח שהעבר הביטוחי נקי ואתם נהגים זהירים.

 

מתי עבר ביטוחי מועיל למחיר הביטוח?

ברכישת ביטוח רכב כדאי להביא טופס העדר תביעות המעיד על עבר ביטוחי נקי. כך מחיר הביטוח ירד משמעותית. יחד עם זאת, חשוב לציין כי מחיר הביטוח שיוזל הוא רק הביטוח המשלים: ביטוח צד ג' או ביטוח רכב מקיף. כיוון שעל ביטוח רכב חובה המחיר הוא בסיסי ולא משתנה.

 

הדרך לשמור על עבר ביטוחי רכב נקי מתביעות

כמו שאתם מבינים, מי שינהג בצורה זהירה, סיכויים למעורבות בתאונה יורדים וממילא גם סיכוייו להגשת תביעה בחברת הביטוח. הדרך לשמור על העבר הביטוחי נקי הוא פשוט: לנהוג בזהירות. מבוטח שהגיש בשלוש השנים האחרונות תביעה לחברת הביטוח יצטרך לשלם מחיר מלא על הביטוח והוא לא יוכל לזכות בהנחה. לעומת זאת, מי שהוא בעל עבר ביטוחי נקי, יזכה לקבל הנחה משמעותית שתוזיל את מחיר הביטוח שלו.

אם תשימו לב, מבוטח שבשלוש השנים האחרונות הגיש תביעה נגד חברת הביטוח יותר מפעם אחת, יצטרך לשלם מחיר כמעט כפול בעת רכישת הביטוח הבא. אף אחד לא יודע מה יהיה איתו ואם הוא יהיה מעורב בשנה הקרובה בתאונה המצריכה הגשת תביעה, ולכן תמיד כדאי לנהוג בזהירות ולהימנע מפזיזות בכבישים.

יש מקרים בהם ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח, אך לא משתלם להגיש אותה בגלל העבר הביטוחי שינזק. זה יכול להיות תאונה בה הנזק שקרה הוא פנס שנסדק, במקרה כזה עלות התיקון היא לא יקרה ובמרבית המקרים היא לא עולה על עשרות שקלים בודדים, כך שלא משתלם להגיש תביעה לחברת הביטוח על נזק קטן כל כך ולצבור תביעה המכתימה את העבר הביטוחי לשלוש השנים הבאות…

חשוב להדגיש כי הכוונה כאן היא לא להימנע מהגשת תביעה במקרה תאונה, אלא לבחון עלות מול תועלת. במקרים בהם הנזק הוא קטן, יתכן ומחיר התיקון גבוה מדמי ההשתתפות העצמית וחבל לשלם יקר בשל כך.

 

למה צריך עבר ביטוחי רכב?

כל בעל רכב יכול להזמין מידע על העבר הביטוחי של הרכב השייך לו. עבר ביטוחי רכב שונה מעבר ביטוחי רגיל המתייחס לנהג הרכב. כאן מדובר על הרכב עצמו. עבר ביטוחי רכב מסייע למי שמעוניין למכור או לרכוש רכב יד שנייה. הרי כאשר מעוניינים לרכוש רכב רוצים לדעת שהוא תקין, שהוא לא היה מעורב בתאונות ולקבל עליו כמה שיותר מידע. באמצעות מרכז הסליקה ניתן לקבל את המידע בקלות ובנוחות.

למה צריך עבר ביטוחי רכב
למה צריך עבר ביטוחי רכב

 

מי יכול לקבל את המידע על העבר הביטוחי של הרכב?

רק בעל הרכב עצמו יכול לקבל את המידע על הרכב שלו. בתור רוכשי רכב לא תוכלו להנפיק עבר ביטוחי על הרכב במרכז הסליקה. מדובר בחדירה לצנעת הפרט. לכן, בעת רכישת רכב יד שניה מקובל מאוד לבקש לראות את העבר הביטוחי הקיים על הרכב.

כל בעל רכב חכם יציע לרוכש פוטנציאלי לראות את הטופס. אתם יכולים לבקש לראות את הטופס. ומה יותר מחשיד מבעל רכב שלא מעוניין להציג את הטופס הקיים? אל תדאגו… אין הרבה בעלי רכב כל כך לא חכמים. לכל אחד השיקוף חשוב.

 

מהו המידע המתקבל מעבר ביטוחי רכב?

כאשר תזינו את מספר הרכב לצד מספר הזהות של בעל הרכב, תוכלו לקבל את המידע הבא:

  • פירוט הכיסויים הקיימים במסגרת ביטוח הרכב.
  • שמות חברות הביטוח המבטחות
  • אישור העדר תביעות ובמקרה של תביעה יובא פירוט התביעות הקיימות.
  • גובה הפיצוי שהתקבל במקרה תביעה
  • פירוט הנזק שנגרם לרכב – טוטאלוס או אובדן הניתן לתיקון.
  • פרטי התובע – האם הנפגע תבע (צד ג') או שהנהג עצמו.
  • גניבת רכב
  • סטטוס תביעות קיימות – נסגרו או שהן עדיין פתוחות

 

כמה עולה הנפקת טופס עבר ביטוחי רכב?

מחיר הנפקת הטופס עומד על עשרה שקלים בלבד. ניתן לשלם את הכסף במזומן או באשראי. הדרך הנוחה ביותר להנפיק את הטופס היא דרך אתר מרכז הסליקה, המידע מתקבל לכתובת המייל המוזנת תוך שניות בודדות.

 

מהם התנאים לקבלת המידע?

כדי למנוע חדירה לצנעת הפרט, ישנהם תנאים מגבילים לקבלת המידע:

  • כרטיס האשראי באמצעותו התשלום מבוצע חייב להיות על שם בעל הרכב לאימות זהותו.
  • רק בעל הרכב יכול לקבל את המידע
  • אדם המעוניין לרכוש רכב ולכן הוא מעוניין לקבל עליו מידע צריך להגיש אישור לכך מבעל הרכב עצמו ויצרף את הטפסים הנדרשים לכך.

 

איך ניתן לבצע בדיקה מהירה?

אנשים רבים לא מצליחים לקבל את המידע שהם צריכים והם מעדיפים לפנות למישהו מקצועי שימציא להם את האתר המבוקש. הדבר הזה אפשרי. ישנן חברות רבות המציעות שירותי בדיקה מהירה על מצב הרכב. למרות זאת, הבדיקה היא מהירה וחבל לא לבצע אותה לבד, באופן עצמאי.

עבר ביטוחי רכב
עבר ביטוחי רכב

 

לסיכום

לכל רכב יש היסטוריה משלו. העבר הביטוחי של הרכב מצביע על היסטוריית התביעות שהוגשה עליו. כאשר מעוניינים לרכוש רכב יד שנייה, רוצים לדעת שהרכב לא היה מעורב בתביעות ואם כן רוצים לדעת על היקף הנזק שנגרם לו בגלל התאונה… את המידע הזה ניתן לקבל כפי שסיכמנו כאן באופן מקוון באמצעות אתר מרכז הסליקה המופעל בפיקוח משרד האוצר.

תוכן עניינים
עוד באותו נושא
איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולת המבנה המבוטח. ביטוח זה מגן על בעל התכולה מפני נזקים כספיים כבדים לתכולת דירתו. הפעם החלטנו לרכז כאן מידע

קרא עוד »
איתור ביטוח השתלות

ביטוח השתלות הוא ביטוח המכסה עלויות השתלת איבר בארץ או בחו"ל. כולנו יודעים עד כמה מדובר בביטוח מציל חיים… כדי לאתר את הביטוח שיש לכם,

קרא עוד »