רכישת ביטוח בריאות לטווח הארוך מחייב אותנו לבצע תכנון מושכל על מנת לרכוש כיסוי איכותי במחיר משתלם. יחד עם תכנון מקדים, יש צורך לבצע בדיקות תקופתיות במטרה לבחון את מצב הפוליסה, להתעדכן ולעדכן בשינויים ובמקרה הצורך, לרכוש פוליסה אחרת כדי לייעל את תיק הביטוח. אז מהן ההמלצות לבדיקת ביטוחי בריאות לתקופות ארוכות? מומחי הר הביטוח הבטוח משתפים אותנו מניסיונם. שיהיה לבריאות.
מבוטחים בביטוחי בריאות? חשוב שתעקבו אחרי שינויים
כאשר אתם רוכשים ביטוחי בריאות לטווח הארוך, חשוב שתתכננו את צעדיכם קדימה, אך לא פחות חשוב, לעצור מדי תקופה כדי לעיין בתנאי הפוליסות המרכיבות את תיק ביטוחי הבריאות שלכם ולעדכן במקרה הצורך לגבי שינויים רלוונטיים.
כך לדוגמה, במידה ואתם מבוטחים בביטוח בריאות פרטי והפכתם להורים, חשוב לצרף את הילד כמבוטח לא לפני שתתעניינו בהנחות הניתנות ברכישת ביטוח בריאות משפחתי לכם ולילד.
חשוב שתדאגו שבמשך כל תקופת הביטוח, הפוליסה תספק לכם כיסוי מירבי עבור הצרכים שלכם כך שבעת מקרה ביטוחי תוכלו לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי/שיפוי מלא כפי המופיע בפוליסה.
מה כדאי לבדוק בפוליסת ביטוח בריאות פרטי?
שאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם כשאתם בודקים את ביטוחי הבריאות שלכם לתקופות ארוכות:
● מה רמת הכיסוי הניתנת במסגרת הפוליסה?
במידה ויש לכם מספר ביטוחי בריאות, שימו לב לסוגי הכיסויים ובמידה ואתם מזהים כיסויים כפולים: השוו בין הפוליסות ובטלו אחת מהן כדי להבטיח המשך תשלום על ביטוח בריאות משתלם ללא כפל ביטוחי. בדקו האם הכיסויים במסגרת הפוליסה עדיין רלוונטיים לכם ובמקרה שחלקם כבר לא מתאימים למצב המשפחתי/הבריאותי שלכם – חדשו את הפוליסה ועדכנו שינוים. שימו לב שבהתאם לרפורמה שנערכה ב-2016 בתחום ביטוחי הבריאות, הפוליסה הבסיסית של כל חברות הביטוח – זהה, אולם קיימות הרחבות וכתבי שירות שונים אותם ניתן לשנות לפי הצורך.
● מהו מחיר הפרמיה המשוקלל לתקופות ארוכות?
כשאנחנו מדברים על ביטוח בריאות לתקופות ארוכות, עלינו לקחת בחשבון כי מחיר הפרמיה אינו אחיד והוא משתנה במשך השנים. כאשר בודקים את עלויות ביטוחי הבריאות הפרטיים, יש לבצע חישוב משוקלל ולהעריך גם את עליית המחירים המתרחשת עם השנים בהתאם לעלייה בגיל המבוטח ובהתאם לפקיעת תוקפן של הנחות והטבות. חברות הביטוח מחויבות להעניק ללקוחותיהן הנחה לתקופה של 10 שנים ומדי שנתיים, לאחר סיום הביטוח ניתן להעלות את מחיר בפרמיה ב-20% ממחיר ביטוח הבריאות או ב-10 ש"ח – הגבוה מבין האפשרויות.
שימו לב להנחות אפשרויות כגון, בהתרחבות המשפחה ניתן להשיג הנחה לביטוח בריאות משפחתי וכדומה. במידה וההנחה אותה קיבלתם בראשית תקופת הביטוח פגה – ניתן לבצע השוואת ביטוחי בריאות ולהשיג פוליסה בעלות מוזלת בחברת ביטוח אחרת.
● האם קיימות החרגות בפוליסה ואם כן, מהן?
חשוב להבין מהם המקרים בהם חברת הביטוח אינה מכסה אתכם. קיימות החרגות שונות בהן חברת הביטוח מקבלת פטור מתשלום פיצויים בעת מקרה ביטוחי. יש לבחון מראש את תנאי הפוליסה כדי להימנע מתשלום על פוליסה הכוללת החרגות שהופכות אותה לבלתי משתלמת עבורכם.
● האם נדרשת תקופת אכשרה להפעלת הביטוח ואם כן – כמה זמן היא אורכת?
תקופת אכשרה היא תקופה שתחילתה במועד ההצטרפות לביטוח וסיומה לאחר זמן מוגדר כפי הרשום בפוליסה. בתקופה זו המבוטח משלם על ביטוח בריאות כסדר, אך אינו יכול להפעיל אותו. יש לבדוק האם ישנם מקרים הפוטרים אתכם מתקופת אכשרה, כגון, תאונות וכדומה. במידה ומצאתם שתקופת האכשרה ארוכה מאוד או שנכללים בה מקרים שבפוליסות של חברות אחרות – פטורים מתקופת אכשרה, מומלץ לחשוב על שינוי של הפוליסה לטובת פוליסה המתאימה יותר לתנאי החיים שלכם.
● מהם סכומי המקסימום בהתאם לכיסויים השונים?
חשוב לבחון מה סכום הפיצוי המקסימלי המתקבל בהתאם לכל כיסוי בפוליסה ובמקרה הצורך, לבחון את כדאיות התשלום על הפוליסה ביחס לסכומי המקסימום הפוטנציאליים.
● מה גובה ההשתתפות העצמית?
חלק מפוליסות ביטוחי הבריאות לתקופות ארוכות כוללות סעיף השתתפות עצמית בקרות מקרה ביטוחי. יש לבדוק מה גובה השתתפות עצמית שתידרש מכם ובמקרה הצורך לשקול האם משתלם לכם לשלם על ביטוח הדורש מכם השתתפות עצמית בסכום גבוה.
● מיהם הרופאים והספקים הזמינים לשירות כחלק מההסדר של החברה המבטחת?
רשימת ספקי השירות והרופאים הזמינים למבוטחים היא דינמית ומשתנה כל הזמן, לכן מומלץ לבדוק באתר האינטרנט של חברת הביטוח מי הרופאים איתם תוכלו להתייעץ, בכיסוי חברת הביטוח – בעת מקרה ביטוחי והיכן הם ממוקמים. חשוב לדעת כי חברות ביטוח קטנות מציעות לרוב יתרון של אפשרות להתייעץ עם רופאים מחוץ לרשימת הסדר במימון חלקי לפי תנאי הפוליסה.
● מה אופי ורמת השירות של החברה המבטחת?
האם החברה מציעה שירות הגשת תביעות באופן דיגיטלי? איך מתנהל הליך התביעה מול החברה? האם חברת הביטוח מציעה ללקוחותיה שירות לקוחות בדגש על זמינות ואדיבות? שירות חברת הביטוח הוא פרמטר שגם על פיו יש למדוד את כדאיות פוליסת ביטוח פרטי לתקופות ארוכות. מסיבה זו, כמבוטחים, תוכלו לבצע שינויי בתיק ביטוחי הבריאות בהתאם לצורך על מנת לוודא שבעת מקרה ביטוחי תוכלו לקבל את השירות המקסימלי המגיע לכם.
השוואת ביטוחי בריאות – למה צריך ואיך עושים את זה?
כחלק מבדיקת ביטוחי בריאות לתקופות ארוכות, מומלץ לבצע השוואה בין ביטוחי בריאות ולקבל אינדיקציה לגבי הפוליסה המשתלמת ביותר עבורכם. ניתן לבצע השוואת ביטוחי בריאות במספר שיטות:
השוואת ביטוחי בריאות בצורה מקוונת
ניתן לבקש הצעות מחיר בעזרת כניסה לאתר האינטרנט של חברת הביטוח. יהיה עליכם למלא מספר נתונים בסיסיים כגון: גיל, מין והאם אתם נוהגים לעשן. בהשוואת הצעות של מספר חברות, תוכלו לקבל הערכת מצב ולבחון האם משתלם לכם לבטל את הביטוח הקיים ולרכוש ביטוח בריאות חדש. אולם, נציין כי בדיקה זו אינה לוקחת בחשבון פרמטרים רבים העשויים להשפיע על טיב השירות, רמת הכיסוי וגובה הפיצוי. לכן, ברוב המקרים מומלץ לנקוט בשיטה הבאה:
השוואת ביטוחי חיים בעזרת סוכן ביטוח מומחה
סוכן ביטוח מומחה שמכיר את השוק היטב, יוכל לסייע לכם בהשוואת ביטוחי בריאות של מספר חברות ביטוח לא לפני שילמד היטב את הנתונים והצרכים שלכם. חשוב להבין כי מחיר הפרמיה אינו השיקול היחיד אותו יש לקחת בחשבון, אלא יש להבין את המכלול ולמצוא פוליסה שמצד אחד תשיג עבורכם כיסוי מדויק ומצד שני תספק לכם פרמיה במחיר נמוך ככל האפשר.
התייעצות עם אנשי מקצוע רלוונטית במיוחד כאשר למבוטח מצב רפואי מורכב הדורש הבנה והתמצאות בפרטי הפוליסות השונות יחד עם מידע לגבי חברות ביטוח שאינן מחמירות בביצוע חיתום רפואי – להוזלת מחיר הפרמיה.
חברת הר הביטוח הביטוח: "נשמח לבדוק אתכם את ביטוחי הבריאות לתקופות ארוכות כדי שתהנו מביטוח משתלם"
אנחנו בחברת הר הביטוח נשמח לשבת אתכם יחד לפגישת ייעוץ מקצועית כדי לבדוק את ביטוחי הבריאות שלכם לתקופות ארוכות. מתוך ידע רב וניסיון ארוך שנים, נוכל לסייע לכם בייעול תיק הביטוח, בעדכון הנחות ובהוזלת עלויות של ביטוחי בריאות פרטיים. לפגישת ייעוץ חייגו עכשיו: 051-550-2037.