מבוטחים רבים מגלים שאמנם חברת הביטוח ביטחה אותם והם שילמו לה מידי חודש פרמיות חודשיות, אך בזמן אמת הם מגלים כי הליך הגשת תביעת ביטוח בישראל הוא מורכב יותר ממה שחשבו ואם היה לה ברור שבבוא היום הם רק יצייצו לחברת הביטוח על הפיצוי שמגיע להם וכבר הם יקבלו, הרי שזה לא ממש כך…כאן ריכזנו עבורכם מידע על ההליך המדובר כל כך. נקווה שתפיקו ממנו תועלת. על כל שאלה נוספת בנושא, אתם מוזמנים לכתוב לנו, נשמח לעמוד לשירותכם.
למה הליך הגשת תביעת ביטוח בישראל הוא מורכב?
לא רק בישראל הליך הגשת תביעת ביטוח היא מורכבת. זה קורה בכל העולם. ונסביר: חברות הביטוח לא הקימו גמ"ח להענקת כיסויים ביטוחיים… מדובר בעסק לכל דבר וחברות הביטוח מרוויחות מכל מבוטח פרמיה חודשית. ברגע שהמבוטח תובע את החברה, יתכן והיא תאלץ לשלם למבוטח פיצויים, מה שעלול להפר את איזון המשוואה… חברות הביטוח יגנו על עצמם ככל הניתן מתביעות סרק ולכן גם התנאים לאישור התביעה משתנים ומתייעלים ללא הרף.
אל תשכחו את תקופת ההתיישנות
על פי חוק ההתיישנות, תביעות ביטוחים שונות מתביעות מקרקעין ולעומת תביעות מקרקעין בם ניתן לתבוע תוך 7 שנים, הרי שכאשר מדובר בביטוחים, התקופה המירבית בה ניתן לתבוע את חברת הביטוח היא 3 שנים לאחר המקרה הביטוחי. חשוב לציין כי יש ביטוחים בהם ניתן לתבוע גם אחרי שלוש שנים. בביטוחי סיעוד חיים ובריאות תקופת ההתיישנות הוארכה וכיום ניתן לתבוע תוך 5 שנים מהמקרה הביטוחי. גם אם תקופת ההתיישנות עברה ועדיין לא תבעתם, יתכן ואתם יכולים לקבל את המגיע לכם, במקרה כזה פנו לעו"ד מומחה לתביעות נזיקין שיסייע לכם לקבל את המגיע לכם.
לכל חברת ביטוח תנאים אחרים
אף חברת ביטוח לא אוהבת להיתבע בתשלום פיצויים למבוטחים שלה… כולן היו מעדיפות להמשיך לקבל את הפרמיות החודשיות מבלי צורך בתשלום הפוך… אבל ברור לכולנו שחברות הביטוח לוקחות זאת בחשבון. וכאן מגיע ההבדל הגדול: יש חברות ביטוח בהן ההליך קל יותר, יש עם מי לדבר והטיפול בתביעות הוא יעיל ומהיר. לעומת זאת יש חברות ביטוח בהן אין טיפול יעיל בתביעות ביטוח. חברות הביטוח מתנערות מאחריות לתשלום ומבוטחים שלהן מוצאים את עצמם לא פעם חסרי אונים בהתמודדות עם מקרה ביטוחי כלשהו. ואת כל זה ניתן לדעת מראש. באתר משרד האוצר ניתן לראות את מדד השירות של כל חברת ביטוח לצד מדד הטיפול בתביעות. חברת ביטוח שמצליחה להיענות למרבית התביעות המגיעות אליה תהיה עדיה על פני חבר תביטוח שמזניחה את המבוטחים שלה בשעתם הקשה.
>>> לחצו כאן להסבר על התהליך והשארת פרטים להתחלת איתור הביטוחים שלכם <<<
איך מייעלים את הליך הגשת תביעת ביטוח בישראל?
בסופו של דבר עוד לפני שאנחנו תובעים את חברת הביטוח וחושבים על הכיוון, כבר ברכישת הביטוח חשוב לבחור נכון. רכישת פוליסת ביטוח מחברת ביטוח שמציעה פרמיות נמוכות עלולה להתברר כלא משתלמת בבוא היום… חשוב לבדוק את מדד השירות של החברה ועל פיו לבחור. כי מה תעזור פוליסת ביטוח בעלות נמוכה, אם אין מי שיעמוד מאחוריה???
כדי לייעל את התיק הביטוחי שלכם, חשוב לאתר את הפוליסות הקיימות תחילה – איתור ביטוחי חובה ואיתור פוליסת הבריאות. באמצעות המידע המתקבל, כדאי למפות את הנתונים בצורה יעילה ונכונה ולפעול בהתאם.
איך תובעים את חברת הביטוח?
אם קרה לכם נזק עליו אתם יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח, יהיה עליכם לפתוח תביעת ביטוח מול החברה המבטחת. בכדי למנוע תביעות סרק חברות הביטוח רוצות לראות הוכחות לנזק שנגרם. בהתאם לסוג הפוליסה, חברת הביטוח תפתח בחקירה לגילוי מקור הנזק. כל עוד והיא מגלה שהאחריות היא עליה, היא אכן תפצה את המבוטח, במקרים בהם חברות הביטוח מגלות אשם בנזק שנגרם, הן עלולות להסיט את התביעה אליו (תביעת שיבוב בה החברה משלמת למבוטח אך דורשת את הפיצויים מיוצר הנזק). בלא מעט תביעות העניינים מגיעים לבית משפט ואם מדובר במקרה מורכב כדאי שכבר מראש תפנו לעו"ד מומחה לענייני נזיקין. חשוב לציין כי מבוטחים שרכשו את הביטוח דרך סוכן ביטוח ייעלו את סיכויי התביעה אם יפנו לסוכן בכדי שיגיש את התביעה עבורם.
איך מאתרים פוליסות ביטוח?
כיום ניתן לאתר בקלות ללא עלות את פוליסות הביטוח במספר לחיצות כפתור באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי או צוות הר הביטוח הבטוח למי שאוהב לקבל מידע מקצועי ומפורט לצד המידע המתקבל.
הר הביטוח הוא אתר דיגיטל שהוקם על ידי רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון שבמשרד האוצר בכדי לייעל את מצב הביטוחים של הישראלים. על פי הממצאים שהצטברו, מעל חמישים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלמת מחיר כפול בשל ביטוחים כפולים אותם ניתן למנוע עם טיפת מודעות לנושא. מעל שבעים אחוז מהצבור לא מודע למה שקורה עם התיק הביטוחי שלו, על מה הוא משלם ומה כוללים הכיסויים הביטוחיים שלו. חוסר מודעות כזה עלול לגרום לתשלום יקר ולא צודק, ניצול של חברות הביטוח, חסר ביטוחי או אפילו זכאות לקבלת פיצויים שלא תמומש בגלל חוסר ידיעה. לא פלא שההמלצה הגורפת היא לבצע בדיקת ביטוחים מקיפה אחת לשנתיים.
איך משתמשים בר הביטוח?
כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין נתונים מזהים לאימות הנתונים ולאחר הכניסה לאזור האישי, תוכלו לבחור בשירות הרצוי (חיפוש ביטוחים על שמי). המידע שבמערכת כולל נתונים על הביטוחים שלכם, הוא ירכז אותם בדו"ח ייעודי המכונה "דו"ח הר הביטוח". אחרי שיש לכם את הדו"ח, עשיתם "חצי עבודה".
על סעיפי הדו"ח כדאי לעבור בעיון ולבדוק מה מכיל כל סעיף, על מה אתם משלמים, מה כולל הכיסוי הניתן, מה גובה הפרמיה החודשית ביחס למחיר הפרמיות המוצעות בשוק' האם יש ביטוחים זולים יותר והאם אתם משלמים על ביטוחים כפולים. ידיעת הבעיה היא ראשית הפתרון (ואפילו חצי ממנו😊) לאחר בדיקת מצב הביטוחים, חשוב להתאים אותו למצב האישי כך שהוא יענה על הצרכים הקיימים.
אילו נתונים ניתן לקבל מדו"ח הר הביטוח?
- שמות הביטוחים וסוגי הפוליסות
- מספר כל פוליסה להקלת הזיהוי
- שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עימה
- כתבי שירות נלווים לפוליסה
- מדד שירות חברות הביטוח
>>> לחצו כאן להסבר על התהליך והשארת פרטים להתחלת איתור הביטוחים שלכם <<<
הר הביטוח הבטוח מקל על העניין
הליך הגשת תביעת ביטוח בישראל הוא מורכב אבל תמיד ניתן לוודא שהביטוח הוא של חברת ביטוח שלוקחת אחריות על הביטוחים שהיא מציעה ולא מדובר בחברת ביטוח שמתנערת מאחריות. אתרו את הביטוחים שלכם, בדקו מי חברת הביטוח המבטחת אתכם ובדקו את מדד השירות של החברה המבטחת, עד כמה היא מטפלת בתביעות שהיא מקבלת ביחס לאחרות (הדו"ח כולל נתונים אלו). מי שחשוב לו לייעל את התיק הביטוחי שלו במקסימום, תמיד יכול לפנות לצוות הר הביטוח הבטוח. אנו מנגישים מידע ביטוחי המוצג במערכת הר הביטוח ודואגים לבדוק את התאמת הביטוחים לנתונים האישיים. כי בסופו של דבר ביטוח טוב הוא זה שעונה על הצרכים הקיימים. הליך הגשת תביעת ביטוח בישראל הוא מורכב בכוונת מכוון, בשל הרצון להתנער מתשלומים כבדים. בכדי למנוע הפסד כזה, חשוב לבדוק את העניין עוד במעמד רכישת הביטוח.